Valami gyanúsan hiányzik az új Model 3-as kormányánál.
Van a mondás a kerék újra feltalálásáról, amivel ironikusan pont arra utalnak, hogy teljesen felesleges volt valami működőt megreformálni. Elon Musk nagyjából ezt tette a Tesla Model 3 irányjelzőjével.
A Tesla a múlt héten mutatta be a régóta várt, felfrissített Model 3-ast egy sor olyan fejlesztéssel, ami egyértelmű előrelépés: modernizált stílus, környezeti világítás, hosszabb hatótávolság és egyebek mellett. De a Tesla búcsút intett a klasszikus indexkaroknak is a Model 3-ban, ami nem tűnik egyértelműen jó húzásnak, és néhányan kijelentették, nem is veszik meg emiatt az újdonságot – írja a Business Insider.
Az új Model 3-ba bepillantva egyébként hamar feltűnik, hogy eltűntek a kormány melletti, megszokott karok. A megfejtés az, hogy az irányjelzőket a kormánykerék bal oldalán lévő apró gombpárral működik.
A szokásos menetfunkciókhoz, mint az elindulás, a hátramenet ráadásul az új Model 3 tulajoknak az autó érintőképernyőjét kell használniuk. (Korábban a Model 3 ilyen funkciója a jobb oldali kar volt).
Sokan egyszerűen hülyeségnek nevezték az indexkar eltüntetését, mások szerint egy körforgalomban például, amikor a kormányállás nem egyenes, sokkal nehezebb így az irányjelzőt megtalálni. Az indexkar legalább fixen mindig ugyanott van.
Ami pedig a cikk elején idézett kormánykereket illeti, valójában azzal is sikerült már két éve kiborítania Elon Musknak sokakat. Akkor jelent meg a Tesla Yoke nevű kormánya, ami két kis szarvaska a hagyományos kerek forma helyett. Azzal az volt az autósok legnagyobb problémája, hogy az talán jól működik egy F1-es autóban, ahol olyan direkt az áttétel, hogy nem kell többször átfogni a kormányon, hogy de egy utcai autóban akár három teljes fordulatot is kell tenni, mire a kerekek maximális mértékben befordulnak.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.