Az új hipersportkocsi minden egyes kilogrammjára jut egy lóerő.
Hetvenöt évvel ezelőtt jelent meg az általunk nemrégiben testközelből megismert első Porsche-logós személyautó, amelynek most egy új hipersportkocsival állít emléket a német gyártó.
A 959, a Carrera GT és a 918 Spyder nyomdokaiba lépő Mission X 4,5 méter hosszú, 2 méter széles, 1,2 méter magas és 2,73 méteres tengelytávolságú.
A felfelé nyíló ajtókkal felvértezett kétszemélyes újdonságon elöl 20-, hátul 21 colos kerekek találhatók.
Az egyedi Rocket Metallic fényezésű sportkocsi egyelőre csak egy koncepció. Ha sorozatgyártásba kerül, akkor a Porsche szerint a Nürburgring Nordschleife leggyorsabb közúti autója lehet.
Az 1 lóerő/kilogramm arányúnak ígérkező kocsi leszorítóereje még az aerodinamikai remekműnek tekinthető 911 GT3 RS-nél is komolyabb. Utóbbi 860 kilogrammos leszorítóerőt állít elő 285 km/h-nál.
Nem hivatalos adatok szerint az elektromos hajtáslánc nagyjából 1500 lóerős, ami azt feltételezi, hogy a Mission X nagyjából 1,5 tonna tömegű.
Viszonyításképp, napjaink elektromos hiperautói körülbelül 2000 lóerősek és 2 tonnásak.
A 900 V-os akkumulátor kétszer olyan gyorsan tölthető, mint az e tekintetben jelenleg etalon Porsche Taycan telepe, amelyet maximum 270 kW-tal lehet tölteni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.