Mutatjuk, hogy milyen egy alacsony építése ellenére akár praktikus családi autóként is használható stílusos V12-es járgány.
Az Aston Martin 2010 és 2020 között gyártotta négyajtós négyszemélyes szedánját, a Rapide-ot, mely igen ritka a látvány az utakon, azonban még így sokkal gyakoribb, mint az általunk nemrégiben a Comói-tó partján lencsevégre kapott kombi kivitel.
A mellékelt fotókon látható Aston Martin Rapide Bertone Jet 2+2-ből konkrétan ez az egyetlen példány létezik.
A kombi Rapide ötlete 2012 nyarán a lelkes autógyűjtő Barry Weir fejéből pattant ki, majd pedig az olasz Bertone stúdió meg is valósította a tervet. A Jet 2+2 a 2013-as Genfi Autószalon egyik sztárja volt, és bár a kedvező fogadtatás miatt a limitált szériás sorozatgyártás is szóba került, erre végül nem került sor.
A nem sokkal később csődbe ment Bertone utolsó munkájaként jegyzett kékvérű brit Shooting Brake 2 tonnát nyom a mérlegen, a mozgatásáról pedig egy 5,9 literes V12-es szívó benzinmotor gondoskodik.
A 477 lóerős teljesítmény és a kereken 600 Nm-es nyomaték 5,3 másodperces 0-100-as gyorsulást, illetve 296 km/h végsebességet biztosít a Rapide számára, és vélhetően a Jet 2+2 sem sokkal lomhább ennél.
A Rapide életciklusa végén érkezett AMR csúcsmodell 603 lóerős és 630 Nm-es produkciót ad elő, ami már 4,4 másodperces 0-100-as szintidőt és 330 km/h csúcstempót tesz lehetővé.
Az AMR-től eltérően még nem nyolc-, hanem hatfokozatú automata váltós kombi második sorában nagyobb a fejtér, mint a Rapide-ban, a változatlan tengelytáv miatt viszont változatlan lábtér áll rendelkezésre. Az utasok felett két részre osztott nagyméretű panorámaüveg, mögöttük pedig egész praktikus csomagtér található.
A 20 colos kerekeken gördülő kocsi két éve került jelenlegi tulajdonosához, aki mintegy 1 milliárd forintot fizetett érte.
Érdekesség, hogy korábban is készült már hasonlóan különleges Aston Martin, a Vanquishre épült háromajtós Bertone Jet 2 koncepcióautó például 2004-ben látta meg a napvilágot. Később 2019-ben jött ki a szintén háromajtós Vanquish Zagato Shooting Brake, melyből 99 darabot gyártottak.
A magyar kereskedéssel is rendelkező brit márka aktuális kínálatában ugyan nincs kombi, de az akár 707 lóerős biturbó V8 motorral is rendelhető, általunk is alaposan letesztelt DBX szabadidő-autóban tökéletesen elfér egy komplett család csomagokkal együtt.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.