Testközelből ismerkedtünk meg a dél-koreai gyártó hidrogén-elektromos hajtásláncú, egyedi külsejű újdonságával.
Az elmúlt hétvégén a Comói-tó partján megrendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Estén jártunk, ahol nemcsak több milliárd forint értékű oldtimerekkel, hanem új prototípusokkal is találkoztunk.
Ilyen volt például a Hyundai N Vision 74, melynek tervezői is ott voltak a világ legrangosabb autós összejövetelei között jegyzett eseményen.
A retró húrokat pengető karosszéria a legendás designer, Giorgetto Giugiaro által tervezett 1974-es Hyundai Pony Coupe koncepcióautónak állít emléket, de az egyedi formatervbe többek közt a Lancia 037 és DeLorean DMC-12 vonalvezetése is belelátható.
A lemezek alatt egy különleges hibrid hidrogén-elektromos hajtáslánc található, mely egyrészt egy 4,2 kilogramm hidrogént tartalmazó tartályból, másrészt egy a hagyományos üzemanyagcellás autókénál jelentősen nagyobb, 62,4 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát.
A hátsó kerekeket egy-egy villanymotor hajtja, a 680 lóerős összteljesítményű és 900 Nm nyomatékú újdonság gyorsulási adatait nem hozták nyilvánosságra, a végsebesség 250 km/h.
A nagynyomású hidrogénnel percek alatt feltölthető, 129 lóerős üzemanyagcellás Hyundai N Vision 74 hatótávja 600 kilométer magasságában alakul.
A villanymotorok, az akkumulátor és az üzemanyagcella külön-külön hűtést kapott, ily módon a prototípus akár egy komplett Nordschleife kört is képes megtenni túlhevülés és a teljesítmény kényszerű visszavétele nélkül.
A Hyundai még sosem szerelt olyan széles gumikat kocsijaira, mint amekkora abroncsok a pixeles fényszórójú N Vision 74-re kerültek. Az első felniken 275/35 R20-as, a hátsókon pedig 325/30 R21-es gumik feszülnek.
A 4,95 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,33 méter magas különlegesség számos alkatrésze 3D-nyomtatással készült, a tömeg sajnos ismeretlen.
Sorozatgyártásról egyelőre nincs szó, abban viszont bízhatunk, hogy a Hyundai N Vision 74 designmegoldásai és technológiái hamarosan visszaköszönnek majd a gyártó új modelljein.
A