Az ügyvéd a blogján reagált a szigorúbb szabályokra.
Május 1-től a rendőrök akár már 1 km/h-s sebességtúllépésért is bírságolhatnak. Mindez régebben azért nem volt így, mert a traffipaxoknál feltételeztek bizonyos hibahatárt: 100 km/órás sebességig 3 km/óra volt a tolerancia, míg felette 3 százalékos eltérést engedtek, vagyis ezen értékeket figyelembe véve foglalkoztak a gyorshajtással.
Újabban ilyen nincs, azt veszik alapul, amit a traffipax mutat.
Magyar György ügyvéd szerint a szabálymódosítás jogi és műszaki jellegű kérdéseket is felvet. „Legfeljebb az államháztartás egyensúlyát segíti, mert évente néhány tízmilliárdnyi büntetés ebből is befolyik. De ettől más eredmény nem várható” – írta a blogján.
Az ügyvéd rámutatott arra, hogy a mérésügyi hatóságok jegyzőkönyvei szerint a legjobb készülékek is tévednek ± 1 km/órát, nagyobb tempónál akár ± 1 százalékot is, ráadásul a személyi sérüléssel járó balesetek okainak mindössze két százaléka vezethető vissza a megengedett legnagyobb sebesség túllépésére.
Magyar György felidézte a vezess.hu korábbi elemzését is, amely szerint a személyi sérüléses balesetek többsége valójában a relatív gyorshajtásra vezethető vissza – amikor az út- és látási viszonyokhoz képest helytelenül mérjük fel a sebességet –, ezt viszont lehetetlen mérni, csak szakértői vizsgálat állapíthatja meg.