Május elsejétől él egy új szabályozás.
Vége annak a korszaknak, amikor a rendőrség bizonyos tűréshatárral dolgozott és csak ezen érték felett szabtak ki helyszíni bírságot. A Vezess.hu-nak hivatalosan is megerősítette az ORFK, hogy a helyzet változott, így „a mérőeszköz által adott érték további korrekció nélkül veendő figyelembe”.
Korábban a traffipaxok hibahatárának hívott eltérés 100 km/órás sebességig 3 km/óra volt, míg felette 3 százalékos eltérést toleráltak. Ez azt jelenti, hogy valójában, ha 53, 63, 93 km/h-nál gyorsabban ment valaki, akkor állították meg egyáltalán.
A mostani szigorítás annyit jelent, hogy a rendőrség igazodik a mérésügyről szóló törvény ide vonatkozó fejezetéhez mondván „a hitelesített mérőeszközt – az ellenkezője bizonyításáig – úgy kell tekinteni, hogy annak nincs a mérési eredményt befolyásoló hibája”. Tehát, amit a traffipax mér, az annyi.
Fontos, hogy a változás a kisebb sebességtúllépéseket érinti. A nagyobb sebességhatár átlépések esetén (100 km/óra alatt+15 km/óra, 100 km/óra felett plusz 20 km/óra) közigazgatási bírságot szabnak ki az objektív felelősség elve alapján - a Vezess cikke szerint. (A teljesen pontos tájékoztatás miatt kerestük a rendőrséget is, amint megérkeznek a válaszaik kiegészítjük a cikket.)
A Vezess.hu megkérdezett egy közlekedési ügyekre szakosodott ügyvédet is, aki annyit fűzött hozzá a mérési gyakorlat megváltozásához, hogy sok a régi autó nálunk, amelyek órája nem feltétlen ilyen pontos, mint a hatósági mérőeszköz, vagyis hiába jogkövető valaki a saját órája szerint, megeshet, hogy 51-52-53 km/órával méri be őt a traffipax.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.