Az igazán izgalmas fényezéseket a jelek szerint nagyon kevés vásárló meri bevállalni.
A német szövetségi közúti közlekedési hatóság (KBA) legfrissebb adatai szerint az Európa legnagyobb autópiacán tavaly eladott új személyautók több mint háromnegyede, konkrétan 77,3 százaléka szürke/ezüst, fekete vagy fehér volt.
2021-ben is hasonló erőviszonyok uralkodtak, ebben az évben az új autók 75,9 százaléka rendelkezett az említett fényezésekkel.
2015 óta minden évben a szürke/ezüst található az első helyen, mely fényezés tavaly 30,8 százalékos részesedést szerzett Németországban.
Az új személyautók 26,3 százaléka volt fekete 2022-ben, a fehér járművek részaránya pedig mintegy 20,2 százalék volt. Érdekesség, hogy 2006-ban a vásárlóknak csak mintegy 1,6 százaléka voksolt a fehér színre.
Az úgymond színes, izgalmasabb fényezések közül a kék végzett tavaly az első helyen a maga 9,9 százalékos részesedésével, majd pedig a piros (5,8 százalék), illetve a zöld (2,2 százalék) következett a sorban. Utóbbi népszerűsége növekedett a legnagyobb mértékben 2022-ben, konkrétan 25,7 százalékkal.
A ritka fényezések közé sorolható a narancssárga (1,1 százalék), a sárga (0,9 százalék), a barna (0,7 százalék), illetve a lila (0,1 százalék).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.