A hírek szerint a 300 ezer eurós – 110 millió forint feletti – árkategóriában mozoghat majd.
A brit Autocar oldal számolt be róla, hogy németeknél előkészületben van egy új modell, amely minden eddigi típusú kocsijuknál nagyobb lenne.
A modellnek a legfelső kategóriás elektromos autók konkurenciájaként kell érkezne, az ára pedig nagyjából háromszorosa lenne egy mostani Porsche Cayenne SUV-nak. Jelenleg ezt a termékcsoportot a Mercedes-Benz EQS SUV, vagy a BMW iX jelenti, de ezek ára is jóval alacsonyabb a tervezett Porsche modellének.
A hírek szerint az újdonság nem fog hasonlítani egyetlen korábbi Porsche szériamodellre sem. A hossza meghaladja majd az öt métert, profilja pedig „részben szedán, részben crossover". Oliver Blume a vezérigazgatója a K1 belső kódnéven emlegetett autót „egy SUV nagyon sportos értelmezésének" nevezte.
Az új modell, amelynek tervezése már három éve tart, a Porsche Cayenne és a Porsche Macan szabadidő-autók, a Porsche két legkelendőbb modelljének sikereire kíván építeni. A K1 tovább vinné ezt a trendet, és elsősorban a két legnagyobb piacon számíthat komoly eladásokra Észak-Amerikában és Kínában.
A K1 alapja várhatóan a Premium Platform Electric (PPE) lesz, mivel egy gyártósoron készülne a 2024-ben érkező elektromos Porsche Macannal.
A modell állítólag 920 V-os elektromos rendszert kaphat, amelynek lényege a jelenlegieknél még gyorsabb töltés. Hogy milyen akkumulátorcsomagot használhat, az egyelőre titok, de kapacitását tekintve szinte biztos a 100 kWh feletti méret, amellyel a 600–650 kilométeres hatótávolságnak elérhetőnek kell lennie.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.