Az MX-30 600 kilométeres hatótávú új változata akkumulátorból és benzintartályból vegyesen nyeri a működéséhez szükséges energiát.
A Mazda 2020-ban dobta piacra első villanyautóját, az általunk is alaposan letesztelt MX-30-at, melynek elejében a kezdetektől fogva egy jókora üres hely tátong. Ezt nem egy kiegészítő csomagtartónak, hanem egy hatótávnövelő motornak tartotta fenn a Mazda, és most meg is érkezett az MX-30 új verziója, melyben egy benzines egység került a villanymotor mellé.
A Brüsszeli Autószalonon debütált MX-30 e-Skyactiv R-EV egy bolygódugattyús motort használ generátorként, mely egy 50 literes tartályból nyeri a működéséhez szükséges üzemanyagot.


A soros plugin hibrid rendszernek egy 17,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor is a részét képezi.
A 830 köbcentiméteres szuperkompakt egykamrás Wankel-motor 75 lóerős teljesítményű és 116 Nm nyomatékú, de nem vesz részt közvetlenül a hajtásban, hanem csak áramot termel. A kerekeket a 170 lóerős és 260 Nm-es villanymotor hajtja meg.


A 85 kilométeres elektromos hatótávú újdonság teljes hatótávja meghaladja a 600 kilométert. Megfelelő DC-töltővel körülbelül 25 perc alatt tölthető fel 20-ról 80 százalékra az akkumulátor, a legnagyobb töltési teljesítmény 36 kW.
Az 1,7 tonnás MX-30 e-Skyactiv R-EV 9,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, elektronikusan korlátozott végsebessége 140 km/h.
A normál, elektromos és aksitöltő üzemmódok mellett említést érdemel az 1500 W-os kimenet, melynek köszönhetően akár komolyabb elektromos berendezések is meghajthatók a kocsiról.


A csomagtér kapacitása némileg csökkent, konkrétan 360–1171-ről 350–1155 literre.
A 100 kilométeren átlagosan 1 liter benzint és 17,5 kWh elektromos energiát fogyasztó zöld rendszámos új Mazda német alapára 35 990 euró (14,25 millió forint), ami megegyezik a tisztán elektromos verzió alapárával. Az Edition R csúcsmodell 45 040 euróba (17,83 millió forint) kerül.



A Magyarországon 13,25 millió forintos alapárú normál MX-30 145 lóerős teljesítménye mellé 271 Nm-es nyomaték társul.
A 310 kilogramm tömegű Panasonic akkumulátor 35,5 kWh kapacitású és mintegy 200 kilométeres hatótávot tesz lehetővé.


Érdekesség, hogy egyes piacokon, így például Japánban és Ausztráliában 2 literes benzinmotorra épülő 153 lóerős és 200 Nm-es lágy hibrid hajtással is árulják a típust.
A Mazda először a 60-as években gyártott Wankel-motoros autót, legutóbbi ilyen modellje, az RX-8 sportkocsi 2012-ben vonult nyugdíjba.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.