A főpolgármester szerint semmi nem szól a Lánchíd autómentessége ellen - csak a propaganda.
Semmilyen szakmai érv nem szól az ellen, hogy a Lánchíd az állandó dugók helyett a közösségi közlekedés számára átjárható híd legyen - írta vasárnap a Facebookon Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere.
Amikor a főváros javaslatot tett az ideiglenes forgalmi rendre, fel sem merült bennük, hogy a kormány ne értene ezzel egyet - posztolta Karácsony, s ezt egy két évvel ezelőtti interjúval igyekezett bizonyítani, amiben Vitézy Dávid közlekedési államtitkár arról beszélt: bízik benne, hogy a felújítás után is autómentes lehet a Lánchíd.
Sebaj, a budapestieknek lesz módjuk arra, hogy a valódi tapasztalatok alapján, a pártos hisztériakeltést és az ostoba propagandát félretéve hozzák meg a város egésze számára legjobb döntést!
- zárta posztját a főpolgármester.
Ahogy arról beszámoltunk, a felújított Lánchidat pénteken nyitották meg a buszok, a taxik és a motorosok, kerékpárosok számára . A gyalogosok a tervek szerint jövő nyár végétől használhatják a Lánchidat, arról pedig közéleti viták után dönt majd a főváros, hogy az autósok is visszatérhetnek-e a hídra.
Autóklub: Nem engedheti meg magának Budapest, hogy ne lehessen kocsival átkelni a Lánchídon
A szervezet bízik abban, hogy a főváros rájön, hogy a „kísérletezgetés" kontraproduktív.
A híd autómentessége mellett szállt síkra vasárnapi közleményében az LMP; Bakos Bernadett, a párt országgyűlési képviselője a Clark Ádám téren tartott sajtótájékoztatón azt mondta: a 21. századi városfejlesztés egyik legnagyobb kihívása, hogy miként csökkenthető az autóforgalom, miként csökkenthetők a mobilitási igények és hogyan ösztönözhető a közlekedésimód-váltás. Ezek egyik kiváló eszköze, ha autómentes zónákat és útszakaszokat jelölnek ki, amivel előnyben részesítik a kerékpározást és a közösségi közlekedést, ezzel pedig "autómentes, nyugodt, csendes, sétálásra alkalmas" útszakaszokat teremtenek. Szerinte a Lánchíd kiesése "nem okoz nagy problémát a fővárosi közlekedésnek", mert a lezárása előtt is az összes budapesti híd fogalmának mindössze négy százalékát bonyolította.