Követték a csoporttárs Renault-t, amely már korábban kiszállt.
A Nissan csatlakozott a legutóbbi piacelhagyó Toyotához, valamint a korábbi kilépő Renault-hoz, és úgy döntött, hogy teljesen kivonul Oroszországból. A lépés mintegy 687 millió dolláros egyszeri veszteségként lesz könyvelve Japán második legnagyobb autógyártójánál – írja a Bloomberg.
A Nissan orosz leányvállalatának részvényei egy euróért kerülnek az orosz állami autóipari kutatóintézethez, a NAMI-hoz. A Nissan Manufacturing Russia teljes egészét, beleértve a szentpétervári gyártási és kutatás-fejlesztési létesítményeket, valamint a moszkvai értékesítési és marketing részleget átadják, ezek mostantól új néven fognak működni.
A Nissanhoz hasonlóan a Renault már jóval korábban kiszállt, és az év elején hasonlóan jelképes összegért eladta 2,1 milliárd dolláros orosz üzletágát szintén az orosz állam autófejlesztő intézetének. A franciák akkori közleménye szerint a lépés 331 millió eurójába került a francia cégnek.
A Renault-Nissan csoport harmadik tagja a Mitsubishi Motors is a kilépést fontolgatja – jelentette kedden a Nikkei japán újság. A vállalat már áprilisban leállította a termelést kalugai üzemében.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.