Nem feltétlen költséges megoldásokkal lehet csak sebességet csökkenteni.
Beszámoltunk arról a tervről, amely szerint három budapesti belvárosi kerületben összehangoltan, egységes rendszerben bevezetnék a 30 km/órás általános sebességkorlátozást.
A Vezess.hu most arról írt, hogy a Levegő Munkacsoport megmutatta azt is, hogyan tartatnák be az autósokkal az új sebességhatárokat. Vargha Márton, a civil szervezet közlekedési témafelelőse elmondta, hogy nemcsak a 30 km/órás övezetek kijelölése fontos ugyanis, hanem a szabály betartatása is.
A nemzetközi tapasztalatok ugyanis azt bizonyítják, hogy nem elegendő a közlekedési táblák kihelyezése, hanem fizikailag is akadályozni kell a gyorshajtást. „Nem kell feltétlenül költséges átalakításokra gondolni, sokszor elegendő az útburkolat felfestése vagy például virágládák kihelyezése” – írja oldalán a Vezess.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a sebességcsillapítási ötlet kapcsán megjegyezte, hogy a sűrűn lakott városrészekben a gépjárművek szinte pillanatonként fékezésre és gyorsulásra kényszerülnek, márpedig gyorsuláskor sokkal több szennyező anyagot bocsátanak ki, mint egyenletes haladásnál. Ha nulláról vagy ahhoz közeli sebességről csak 30 km/órára gyorsítanak, nem pedig 50-re, akkor a károsanyag-kibocsátás is jóval kisebb.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.