Autó hvg.hu 2022. augusztus. 05. 14:09

Virágládákkal tartatnák be a 30 km/h-s sebességhatárt a kerületekben?

Nem feltétlen költséges megoldásokkal lehet csak sebességet csökkenteni.

Beszámoltunk arról a tervről, amely szerint három budapesti belvárosi kerületben összehangoltan, egységes rendszerben bevezetnék a 30 km/órás általános sebességkorlátozást.

A Vezess.hu most arról írt, hogy a Levegő Munkacsoport megmutatta azt is, hogyan tartatnák be az autósokkal az új sebességhatárokat. Vargha Márton, a civil szervezet közlekedési témafelelőse elmondta, hogy nemcsak a 30 km/órás övezetek kijelölése fontos ugyanis, hanem a szabály betartatása is.

A nemzetközi tapasztalatok ugyanis azt bizonyítják, hogy nem elegendő a közlekedési táblák kihelyezése, hanem fizikailag is akadályozni kell a gyorshajtást. „Nem kell feltétlenül költséges átalakításokra gondolni, sokszor elegendő az útburkolat felfestése vagy például virágládák kihelyezése” – írja oldalán a Vezess.

Hasonló sebességcsillapító virágládák vannak több helyen is a fővárosban.
google

Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a sebességcsillapítási ötlet kapcsán megjegyezte, hogy a sűrűn lakott városrészekben a gépjárművek szinte pillanatonként fékezésre és gyorsulásra kényszerülnek, márpedig gyorsuláskor sokkal több szennyező anyagot bocsátanak ki, mint egyenletes haladásnál. Ha nulláról vagy ahhoz közeli sebességről csak 30 km/órára gyorsítanak, nem pedig 50-re, akkor a károsanyag-kibocsátás is jóval kisebb.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.