A japán gyártó kompakt szabadidő-autója kétféle hibrid hajtáslánccal készül.
A Suzuki leleplezte a teljesen új Grand Vitarát, amely tulajdonképpen nem más, mint a nemrégiben debütált Toyota Urban Cruiser Hyryder testvérmodellje.
Az osztott fényszórós újdonság 4,34 méter hosszú, 1,79 méter széles, 1,64 méter magas és 2,6 méteres tengelytávolságú. Viszonyításképp, az Esztergomban gyártott aktuális Vitara 4,17 méter hosszú, 1,77 méter széles, 1,61 méter magas és 2,5 méteres tengelytávolságú.
A nagyméretű panoráma üvegtetőt kapott újdonság kormánya mögött egy 7 colos digitális műszeregység található, a középső érintőkijelző 9 colos képátlóval bír. Említést érdemel továbbá a 360 fokos kamerarendszer, a vezeték nélküli mobiltöltő, a fűthető/hűthető első ülések, illetve a lejtmenet-vezérlő.
Az 1,5 literes 4 hengeres benzinmotorra épülő 48 V-os lágyhibrid kivitel 102 lóerős teljesítményű, illetve 135 Nm nyomatékú. Az ötfokozatú kézi, illetve hatfokozatú automata váltós modell első-, illetve összkerék-hajtással is készül.
A normál hibrid verzióban is egy 1,5 literes, de 4 helyett csak 3 hengeres benzinmotor található, ez az erősebb villanymotorral és nagyobb kapacitású aksival szerelt kivitel 116 lóerős, illetve 141 Nm-es produkciót ad elő. Az erő egy e-CVT váltón keresztül érkezik meg az első kerekekre.
A 3,6-5,2 literes átlagfogyasztásúnak ígért Grand Vitarát Indiában gyártják, az esetleges európai forgalmazással kapcsolatban egyelőre nincsenek információink.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.