Motorizált ajtónyitás/csukás, Swarovski kristályos fényszóró, tetőből lenyíló 8K kijelző, 35 hangszórós Bowers & Wilkins hifi az elsőként tisztán elektromos változatban elérhető hetedik generációs 7-es BMW-ben, mely a "forwardizmus" jegyében most hazánkba is megérkezett.
A BMW áprilisban leplezte le a 45 éves múltra visszatekintő 7-es sorozat hetedik nekifutását. A G70-es kódjelű újdonságban rögtön a bemutatót követően sikerült üléspróbát vennünk, most pedig annak kapcsán kerültünk ismét a luxusszedán közelébe, hogy megérkezett az első példány Magyarországra.
A Turai Kastély kertjében kiállított kocsi egy még előszériás darab, a nemrégiben sorozatgyártásba került modell első ügyfeles példányai várhatóan az év vége felé érkeznek meg hazánkba. A szándékosan extrán egyedi, megosztó külsőt kapott, egyetlen hosszú tengelytávú változatban elérhető új 7-es első körben tisztán elektromos változatban, i7-esként kapható.
Az 544 lóerős és mintegy 600 kilométeres hatótávú villanymotoros modellt jövőre követi a 299 lóerős 740d xDrive változat, valamint a 80-90 kilométeres e-hatótávú két benzines plugin hibrid verzió. A 750e xDrive 490 lóerős teljesítményű, az 571 lovas M760e xDrive pedig az egyetlen olyan új 7-es, melynek még szem előtt vannak a kipufogóvégei.
Cikkünk írásakor 52,1 millió forintos alapáron jegyzik a nettó 101,7 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt BMW i7-et, mely 5,39 méter hosszú villanyautó 2,7 tonnás tömege ellenére 4,7 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, végsebessége pedig 240 km/h.
A veséket formázó hatalmas hűtőrács LED-es megvilágításáért nem kérnek felárat, ellenben a fényszóró 4-4 darab Swarovski kristályáért 710 ezer forintot kell fizetnünk.
A látványos kéttónusú metálfényezés az egyik legdrágább extra a maga 4,1 millió forintos felárával, viszont például a Mercedes-Maybachok esetében ennél is sokkal többet, 8,2-9,2 millió forintot kérnek el az efféle pompáért.
A külsőt és a belsőt egyaránt sportosabb hangulatúvá varázsoló M Sport csomag listaára 2,3 millió forint. Ugyanekkora összeg ellenében kaphatjuk meg azt a csomagot, mely nemcsak a masszázs funkciós és hűtött/fűtött luxusüléseket, hanem a tetőből lenyíló 8K kijelzőt is magában foglalja.
Utóbbi 31,3 colos képátlóval és 32:9 képaránnyal rendelkezik, és a nemzetközi piacokon Amazon Fire TV szolgáltatást vonultat fel. Utóbbi nálunk nem érhető el, de nem kell aggódnunk, az ígéretek szerint többek közt YouTube és Netflix tartalmakat is zavartalanul élvezhetünk majd a hátsó ülésen helyet foglalva.
A 2 millió forintos Bowers & Wilkins Diamond hi-fi 1965 W-tal és 35 hangszóróval támad, melyek közül 8-at az ülések fejtámláiba szerelnek. A hátul 5,5 colos színes kijelzőket felvonultató ajtók mindegyike elektromosan nyitható/csukható, már amennyiben ez megér nekünk 500 ezer forintot.
A Rolls-Royce-okból és akár a Mercedes EQS villanyautóból is ismerős funkció lehetővé teszi, hogy az ajtón lévő gombokkal, az érintőkijelzős felhasználói felület révén, a kocsikulcsról vagy a mobilunkon futó alkalmazással mozgassuk az ajtókat. Sőt, akár szóban kimondott hangparanccsal is megoldható az ajtónyitás/csukás, de a magyar vezényszavakat egyelőre nem ismeri a rendszer.
A 3-as szintű önvezetésre képes, 5G-képes eSIM-mel felvértezett új 7-es BMW alul enyhén csapott kormánya mögött egy 12,3 colos digitális műszeregység található, a középső érintőkijelző 14,9 colos képátlójú és természetesen a gyártó legfrissebb 8-as szoftvere fut rajtuk. A high-tech feelingről többek közt az ajtókon és a műszerfalon is végigfutó színes kijelzőcsík gondoskodik.
A légrugó és a négykerék-kormányzás "ajándékba" jár, a kanyarokban és fékezéskor a karosszéria dőlését minimalizáló technikáért 1,2 millió forintot kérnek el. Alapáras tétel a négyzónás klíma és a szélvédőre vetítő HUD, a kiterjesztett valóság-alapú navigáció viszont már nem fizetős extra.
A kínálatban kétféle alapáras 19 és 20 colos könnyűfém-felni található, a többi 20-21 colos példány ára 150-850 ezer forint magasságában mozog. Az elektromos i7-eshez aerodinamikailag optimalizált egyedi felnit is készített a BMW.
A DC fronton maximum 195 kW-os teljesítmény felvételére képes elektromos 7-es ideális esetben 34 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra, a 22 kW-os otthoni AC Wallboxért telepítéssel együtt mintegy 450-700 ezer forintot kérnek el.
A belsőégésű motoros kivitelek ára egyelőre ismeretlen, mint ahogy azt sem tudni, hogy a későbbiekben debütáló elektromos csúcsmodell, a 660 lovas i7 M70 xDrive mennyibe kerül majd.
A tisztán benzines flagship, a 760i xDrive Európában nem lesz kapható. Ebben már nem a korábbi 585-610 lóerős 6,6 literes biturbó V12-es egység rejtőzik, hanem egy 544 lóerős produkcióra képes 4,4 literes biturbó V8-es erőforrás.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.