Annyi sofőr hiányzik, hogy ilyen, elsőre igencsak abszurd ötletekkel próbálnak javítani a helyzeten.
Németországban 80-100 ezerre tehető a teherautó- és kamionsofőr-hiány. Figyelembe véve a nyugdíjazások ütemét, ez a szám 10 éven belül 230 ezerre nőhet, ez pedig már komoly hatással lehet az árufuvarozásra – írja a Vezess.hu.
A Német Szövetségi Áruszállítási, Logisztikai és Hulladékkezelési Szövetség (BGL) szóvivője, Dirk Engelhardt nemrég meglepő javaslattal állt elő a munkaerőhiány csökkentésére. Azt mondta ugyanis, hogy lehetővé kell tenni, hogy B kategóriás jogosítvánnyal ne csak 3,5 tonnás áruszállítókat és furgonokat, hanem akár 7,5, 10 vagy 12 tonnás teherautókat lehessen vezetni.
Az akut hiányhoz elsősorban az vezet, hogy a kamionos pálya nem vonzó a fiataloknak, mert kevés a biztonságos és kulturált parkolóhely, ráadásul sokan nem szeretnek sokáig távol lenni a családjuktól.
Több százezer kamionos hiányzik az európai munkaerőpiacról
Csak Romániában vagy Lengyelországban 70-80 ezer sofőr hiányzik a munkaerőpiacról.
Amennyiben Németországban bevezetnék ezt a módosítást, az minden bizonnyal precedensértékű lehetne, hiszen nemcsak a német gazdaság számára okoz problémát a teherautó- és kamionsofőr-hiány.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.
