A Vision EQXX egy német–francia túrán bizonyította be, hogy mennyire alacsony a fogyasztása.
A Mercedes az év elején Las Vegasban megrendezett CES szakkiállítást használta fel arra, hogy fellebbentse a fátylat legújabb elektromos autójáról, a Vision EQXX-ről.
Sokan kétkedve fogadták, hogy a mindössze 10 kW körüli fogyasztásúnak ígért villanyautó hatótávja ténylegesen elérheti az 1000 kilométert, az újdonság most azonban a gyakorlatban bizonyította be ezirányú rátermettségét.
Történt ugyanis, hogy egy Vision EQXX nem kevesebb mint 1008 kilométeres távolságot tett meg egy töltéssel közúti forgalomban, még pedig a németországi Sindelfingentől a franciaországi Cassisig. A kocsi egészen kiváló, 8,7 kW-s átlagfogyasztást produkált, és az utazás végén maradt még benne mintegy 140 kilométeres hatótáv.
A 4,63 méteres hossza és 2,8 méteres tengelytávolsága révén az aktuális C-osztálynál kompaktabb újdonság rekordalacsony légellenállással, mindössze 0,17-es cd értékkel büszkélkedhet. A különleges felnit és gumit, valamint aktív aerodinamikai elemeket kapott újdonság tömege mindössze 1750 kilogramm.
Az akkucsomag körülbelül fele akkora méretű, mint az általunk nemrégiben alaposan letesztelt EQS telepe, miközben 30 százalékkal könnyebb annál, közel hasonló, 100 kWh-s kapacitás mellett. A 900 V-os rendszer akkumulátora 495 kilogrammot nyom a mérlegen.
A hátul található villanymotor 204 lóerős teljesítményű, a tetőt egy 117 cellás napelem borítja, amely 25 kilométeres extra hatótávval kecsegtet.
A négyszemélyes villanyautó műszerfalát egy 120 centiméter széles 8K felbontású kijelző uralja, az utastér jelentős része újrahasznosított anyagokból készült.
Az EQXX egyelőre még csak egy tanulmány, mely azonban nem áll túl messze attól, hogy sorozatgyártásba kerüljön.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.