Lássuk, hogy fogyasztás tekintetében jelenleg mely zöld rendszámos hibrid modellek tekinthetők nagyon jó, illetve erősen kérdőjeles választásnak.
A hazánkban a zöld rendszám előnyeit élvező, külsőleg tölthető hibridek adott esetben ténylegesen jót tehetnek a környezetnek, de akadnak olyan modellek melyek csak nagy jó indulattal nevezhetők zöldeknek, és akkor a töltési hajlandósággal kapcsolatban felmerülő kérdésekről még nem is tettünk említést.
A német autóklub, az ADAC rengeteg ilyen plugin hibridet tesztelt a közelmúltban, és az azokkal szerzett gyakorlati tapasztalatok alapján összeállított egy a fogyasztásra fókuszáló toplistát.
Ennek élén a 72 pontot szerzett, négycsillagos Renault Mégane Grandtour E-Tech 160 található, mely 100 kilométeren átlagosan 3,7 liter üzemanyagot és 9,3 kWh elektromos energiát fogyasztott, illetve külső töltés nélkül 5,9 literes átlagfogyasztást produkált.
Szintén jól teljesített a francia gyártó Captur E-Tech 160 modellje, mely 71 pontos eredményt ért el, ezenkívül pedig a Hyundai Ioinq Plugin Hybrid és a Volvo V60 T6 Twin Engine 70-70 pontos eredménye mellett sem mehetünk el szó nélkül.
A másik végletet az egyetlen csillagos BMW X5 xDrive45e jelenti, mely mindössze 23 pontra értékelt német SUV 100 kilométeren átlagosan mintegy 5,4 liter benzint és 20,9 kWh elektromos energiát használt el, és a külső töltés nélküli áltagfogyasztása elérte a 10,7 litert.
Szintén gyengén szerepelt a Porsche Cayenne E-Hybrid a maga 27 pontjával, illetve a Mercedes GLE 350 de is csak 28 pontot tudott gyűjteni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.