Lássuk, hogy mely modellek számítanak szuperhatékonynak és melyek bánnak pazarlóan a villamos energiával.
Sokan mind a mai napig hajlamosak elfeledni, hogy a lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású elektromos autóknak is van fogyasztásuk, csak éppen ezek a kocsik nem benzinből, hanem elektromos energiából fogyasztanak el adott távon többet vagy éppen kevesebbet.
A német autóklub, az ADAC aktuális toplistája szerint a Hyundai Ioniq Electric a legalacsonyabb fogyasztású villanyautó, mely 100 kilométert átlagosan 16,3 kWh-ból képes megtenni. A dél-koreai gyártó elektromos Kona modellje ugyancsak igen hatékony működésű, hiszen 100 kilométeren beéri átlagosan 16,7 kWh-val.
A dobogó harmadik fokára a Fiat 500e Cabrio (17,4 kWh) gurulhat fel, majd pedig a Mini Cooper SE (17,6 kWh) és a Renault Twingo Electric (17,6 kWh) következik a sorban.
A toplista másik végén két svéd modell található. A Polestar 2 nem kevesebb, mint 29,2 kWh-t fogyaszt el 100 kilométeren és a Volvo sem lehet büszke az XC40 Recharge 28,8 kWh-s produkciójára.
Szintén sokat fogyaszt még a Mercedes EQC 400 (27,6 kWh), a Jaguar iPace EV400 (27,6 kWh), illetve a Volkswagen ID.4 GTX (26,9 kWh).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.