Az elsősorban városi használatra szánt új modell sokkal halkabb dízel riválisainál, és LPG, valamint CNG verzióban is elérhető. Testközelből ismerkedtünk meg az új Piaggio Porter NP6-tal, melyben a sofőr konkrétan a motor felett foglal helyet.
Ha azt a szót halljuk, hogy Piaggio, akkor a legtöbbünk agyán egy kis robogó villan át, noha az 1884-ben Rinaldo Piaggio által alapított olasz cég több mint 70 éve a haszonjárművek piacán is jelen van. Az 1948-ban debütált apró Piaggio Ape-nek például komoly szerepe volt Olaszország háború utáni helyreállításában, az 1992-ben érkezett Porter pedig az eggyel nagyobb, de még mindig igen kompakt haszonjárművek piacán versenyez.
Utóbbi modellből tavaly mutatták be a második generációs változatot, mely most Magyarországra is megérkezett.
A hazánkban a Grand Automotive Holding által forgalmazott Piaggio Porter NP6 alvázát Kínában a Foton Motorsnál gyártják, de maga az autó a Piaggio olasz üzemében készül. A kiviteltől függően 4,31–5,09 méter hosszú, 1,68–1,8 méter széles és 1,84 méter magas igavonó 2,65–3,25 méteres tengelytávolságú változatokban érhető el.
A gépháztetőt felnyitva hiába keressük a motort, az ugyanis a sofőr ülése alatt kapott helyet. A merev acélvázas, laprugós kivitelű, hátsókerék-hajtású haszonjármű mozgatásáról egy 55 fokban megdöntött soros négyhengeres szívó benzinmotor gondoskodik.
Az 1,5 literes lökettérfogatból maximum 106 lóerős teljesítményt, illetve 136 Nm-es nyomatékot előállító erőforrás értelemszerűen nem varázsolja rakétává a 3–9 köbméteres rakterű és akár 1,6 tonnával terhelhető járgányt, de a Porter NP6 nem is erről szól.
Hanem például a dízelekhez képest sokkal visszafogottabb motorhangról, az alacsony fenntartási költségekről, illetve az LPG-vel és CNG-vel történő üzemeltethetőségről.
A szimpla- és dupla hátsó kerekes, illetve rövid és hosszú tengelytávú változatokban készülő Porter NP6 hatótávja 530–720 kilométer magasságában alakul. Az ötféle fényezéssel rendelhető újdonság három felszereltségi szinttel készül: a Start jelenti a belépőszintet, felette található a Plus (+315 ezer forint), a csúcsot pedig a Top jelenti (további +118 ezer forint).
A fix platós, billenő platós és számos egyéb felépítménnyel rendelhető haszonjármű alap és alacsony végáttétellel készül, a rakodási magasság 80 centiméter, a terepszög pedig elöl és hátul is 33 fokos. Az utastér olcsó műanyagokat vonultat fel, puritán és maximálisan funkcionális kialakítású.
Az alvázas alapmodell nettó 5,197 millió forinton nyit, a fix platós változatért minimum 5,86 millió forintot kell fizetni, a billenő platós verzióért pedig alaphangon 6,22 millió forintot kérnek el.
A hosszabb tengelytáv felára 197 ezer forint, a nagyobb LPG tartályért 315 ezer forintot kérnek el, a dupla kerekes kivitel pedig 827 ezer forinttal kerül többe a szimpla kerekesnél. Az alacsony végáttételnek és a CNG üzemmódnak nincs felára.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.