A bajor márka idei évét az ötödik ikszét behúzó M GmbH sportos újdonságai mellett a villanyautók és a divatterepjárók határozzák meg.
1972-t írtunk, amikor Münchenben megalapították a BMW M GmbH-t, a német gyártó legizgalmasabb sportmodelljeinek fejlesztésével és gyártásával foglalkozó részlegét. A 2022-es jubileumi esztendőt számos friss M modellel tervezi megünnepelni a BMW, melyek közül talán az első kombi M3-as, az M3 Touring érkezését övezi a legkomolyabb várakozás.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/c754599d-d53e-4fd8-8594-2e38ac49b64d.jpg)
Mivel ennek a sportkombinak a hivatalos leleplezésére még nem került sor, így a cég évindító budapesti sajtótájékoztatóján sem lehetett jelen.
Tiszteletét tette azonban a rendezvényen az 1986-os első BMW M3 szellemiségét modern formában tovább vivő, általunk Münchenben korábban már alaposan körbejárt M240i, ami nem más, mint egy kis vesékkel és keret nélküli ajtókkal, illetve 6 hengeres motorral rendelkező, hagyományos vonalvezetésű négyszemélyes sportkupé.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/17586a3d-c856-4a34-b9d2-b40bf49fbdf0.jpg)
A 18,5 millió forintos alapárú, 374 lóerős teljesítményű újdonság 4,3 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra, amiben többek közt az alig 1,5 tonnás tömegnek és az alapáras xDrive összkerék-hajtásnak is fontos szerepe van.
A 3-as, 4-es BMW-kéhez hasonló műszerfallal szerelt 2-es kupé gyengébb változatai hátsókerék-hajtással is elérhetők, de kéziváltó az érdeklődés hiányában nincs a kínálatban.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/9adb5932-2277-4813-ac96-f9f0dcefd161.jpg)
Később érkezik a 400 lóerőnél várhatóan jelentősen erősebb hamisítatlan M-es modell, az új M2. A másik végletet a 12,1 millió forinttól induló 184 lovas 220i Coupé jelenti, a 190 lóerős 220d Coupé alapára 12,9 millió forint.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/253869d8-a3f6-4468-9a86-04b54e5ceb4e.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/2e217579-01b7-43de-b3c3-420c40382efa.jpg)
Az ősszel általunk már alaposan kitárgyalt i4 M50 a BMW első M-es elektromos autója, mely 544 lóerős dupla villanymotoros szedán 3,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet.
A 83,9 kWh kapacitású akkumulátor 510 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, AC-, illetve DC-fronton rendre 11, illetve 200 kW jelenti a legnagyobb töltési teljesítményt. Ideális esetben 10 perc alatt akár 140 kilométeres hatótáv is nyerhető.
Az i4 M50 alaphangon 24 millió forintba kerül, a 340 lóerős és 590 kilométeres hatótávú i4 eDrive40 verzió viszont már 19,7 millió forint ellenében hazavezethető.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/48959d6b-7355-4e1b-985c-138af90e68c5.jpg)
A tavalyi évet kapásból jól zárta az X5-nél kicsit nagyobb új elektromos SUV, az ősszel már részletesen bemutatott iX, melynek januárban leleplezett csúcsmodellje, az iX M60 júniustól lesz kapható.
619 lóerő, 1100 Nm-es nyomaték, 3,8 másodperces 0–100-as szintidő és 566 kilométeres hatótáv, csak hogy a legfontosabb tényekről tegyünk említést.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d534d1ab-db68-4911-ba71-c922af85fe53.jpg)
A nemrégiben koncepcióautó formájában leleplezett XM várhatóan az év végén kerül sorozatgyártásba, és az első példányokat előreláthatólag 2023 elején vehetik majd át a megrendelők.
Az első plugin hibrid hajtású M-es modellként jegyzett újdonság 750 lóerővel és 1000 Nm-rel támad, és az 1978-as legendás M1 óta az első igazi önálló M autó.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/eb0cb595-7929-47ad-a167-1d12fc4c2b52.jpg)
Észszerűség fronton az új 2-es Active Tourerről szól majd 2022 a BMW-nél, mely elsősorban praktikus kialakításáról, alacsony légellenállásáról és vadonatúj infotainment rendszeréről ismerszik meg.
A 11,2 millió forinttól induló modell benzines, dízel és plugin hibrid hajtáslánccal készül.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/1d5f2038-3c3e-4b9e-b185-465bc798e2cc.jpg)
Végül, de nem utolsó sorban ugyancsak idén érkezik a teljesen új 7-es sorozat, melynek i7-es változatát a világ első tisztán elektromos luxuslimuzinjának ígérik a gyáriak (az általunk nemrégiben alaposan letesztelt Mercedes EQS-t nem tekinthetjük klasszikus limuzinnak).
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/271413a0-afe1-45b1-bfd9-763644fec35a.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.