Autó hvg.hu 2022. január. 18. 10:16

A BMW még nem végzett a dízel- és benzinmotorokkal

Továbbra is úgy látják, van még fejlesztési lehetőség a hagyományos motorokban is, amelyek egyre tisztább üzeműek lehetnek.

Míg sok autógyártó a teljes villamosításra állt át, és a belső égésű motorok fejlesztését lényegében leállította, a BMW bejelentette, hogy új hathengeres és nyolchengeres benzin- és dízelmotor-generáción dolgozik.

A Totalcar számolt be róla, hogy a BMW fejlesztési igazgatója Frank Weber úgy nyilatkozott, olyan szupermodern belső égésű motorokon dolgoznak, amelyekkel jelentősen csökkenhet a nagyobb BMW-k szén-dioxid-kibocsátása. „A hathengeres akkora előrelépést jelent ebből a szempontból, mint egyetlen korábbi motorgeneráció-váltásunk sem” – nyilatkozta. Állítólag egy olyan műszaki megoldást találtak, amely drámaian javít a motorok hatásfokán, így a BMW-s szakember szerint valószínű, hogy ezekkel a jövőbeli kibocsátási szabványokat is teljesíteni lehet majd.

A részletekről sokat nem árult el, csak sejteni engedte, hogy olyan változtatásokat végeztek a motorok hengerfejében, amelyekkel tovább mérsékelhető a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás.

Bár nagyon gyorsan erősödik a villanyautók részaránya, azért ezek még mindig kevesebb, mint a tizedrészét teszik ki az újautó-eladásoknak. Így a BMW stratégáinak gondolkodása, amely szerint a belső égésű motor akár még 10-15 éves távlatban is eladható termék marad, nem feltétlenül hibás.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult Köves Gábor 2025. január. 22. 20:00

Magasabbra a tetőt, Lazlo! - kritika A brutalista című filmről

Remekműnek lett kikiáltva, és már temérdek díjat besöpört az Amerikába szakadt fiktív magyar építész, a holokauszt-túlélő Tóth László története. De vajon fellelhetők-e a remekműre utaló jelek abban a 215 percben, amit a szépen szenvedő Adrien Brodyval töltünk?