Szuperkompakt villanymotor és kétfokozatú váltó a hatalmas elektromos autóban.
A kínai Geely tulajdonában lévő Volvo almárkája, a Polestar 2017 őszén leplezte le első teljesen saját fejlesztésű modelljét, a 600 lóerős hibrid hajtáslánccal rendelkező Polestar 1-et.
2019 tavaszán megérkezett a következő környezettudatos nekifutás, az immár teljesen elektromos hajtásláncú Polestar 2, amelyet a tavaly februárban leleplezett Polestar Precept követett a sorban.
Utóbbi koncepcióautó előrevetíti számunkra, hogy milyennek képzeli el a Polestar a közeljövő villanyautóit, és egy ideje nyílt titok, hogy a Polestar Precept túllép a koncepcióautó fázison, vagyis sorozatgyártásba küldik a modellt.
A végleges változat 2025 magasságában várhatóan Polestar 5 néven fog debütálni és körülbelül így mutat majd:
Az 5 méter hosszú és 3,1 méteres tengelytávolságú újdonság szuperkompakt méretű, mindössze 36x50x64 centiméteres hátsó villanymotorja 600 lóerősnek ígérkezik, és a rendszerteljesítmény az elöl található villanymotornak köszönhetően várhatóan eléri a 884 lóerőt.
A Porsche Taycanhoz hasonlóan kétfokozatú automata váltós Polestar 5 mintegy 103 kWh kapacitású 800 V-os akkumulátorát ideális esetben 20 perc alatt fel lehet majd tölteni 80 százalékosra.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.