Az MC20 kabrió kivitele csak minimálisan nehezebb és lassabb a kupénál.
A Maserati a közelmúltban leplezte le vadonatúj fejlesztésű szupersportkocsiját, a 2000-es évek közepén mindössze 50 példányban gyártott és a Ferrari Enzóra épülő MC12 szellemi örökösének tekinthető MC20-at, mely Magyarországon 83,4 millió forintos alapárú újdonságból a most érkezett gyári fotók tanúsága alapján hamarosan érkezik a nyitható tetejű változat.

A mellékelt fotókon egy egyedi álcázófóliát viselő MC20 Spider prototípus vehető szemügyre, amely hivatalosan várhatóan valamikor 2022-ben fog bemutatkozni.

A kétszemélyes olasz típus kupé alapmodellje alig 1,5 tonnát nyom a mérlegen, és ennek a tömegnek 41 százaléka nyomja az első, 59 százaléka pedig a hátsó kerekeket. Érdekesség, hogy a karbonszálas utascella mindössze 100 kilogrammos, a motor pedig 220 kilogramm tömegű. A most megszellőztetett roadster kivitel várhatóan csak minimálisan lesz nehezebb és lassabb a kupénál.

A 4,67 méter hosszú és alig 1,22 méter magas MC20 középre szerelt 3 literes V6-os biturbó motorja házon belüli fejlesztés. A 90 fokos hengerszögű, 8000-es maximális fordulatszámú erőforrás egy nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltón keresztül 630 lóerős teljesítményt, illetve 730 Nm-es nyomatékot szabadít rá a hátsó kerekekre.

Az álló helyzetből 100 km/h-ra alig 2,8 másodperc alatt katapultáló rajtelektronikás Maserati 8,8 másodperc alatt tudja le a 0–200-at és a végsebessége 325 km/h. 100-ról 0-ra 33 méter alatt lehet lefékezni vele, és a sofőr a következő négy üzemmód közül választhat: GT, Sport, Corsa és Wet.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.