2024-re már csak villanymotoros autók készülnek majd a müncheni csarnokokban.
Legurulnak az első sorozatgyártású BMW i4-es elektromos limuzinok a német márka fő üzemében, így itt a csaknem száz éven át készített belső égésű motoros járművek gyártása lassan befejeződik. Jelenleg itt készül a BMW 3-as limuzin, illetve BMW 3-as Touring, valamint a BMW M3 és a BMW 4-es Gran Coupé is. A benzin-, illetve dízelmotoros járművek gyártása Münchenből a cég ausztriai és egyesült királyságbeli gyáraiba kerül majd át.
A BMW azt az ambiciózus célt tűzte ki maga elé, hogy 2030-ra a világ új autóinak legalább 50 százaléka elektromos meghajtású legyen.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6a03b353-570e-4cb4-baf6-8d37ccffc79f.jpg)
A most gyártásba küldött BMW i4 egy klasszikus sportszedán formájú villanyautó, amelybe előre és hátulra is került egy-egy darab villanymotor, ezek összteljesítménye 544 lóerő. A 795 Nm nyomatékú és természetesen hajtású i4 M50 3,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 225 km/h.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a3a59afe-dfb0-42c6-bc4e-a858ef1a6c65.jpg)
A kocsiban a 83,9 kWh kapacitású akkumulátor 520 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. Villámtöltéssel, 200 kW esetén akár 10 perc alatt akár 140 kilométeres hatótáv is nyerhető bele. A BMW i4 M50 magyarországi alapára 24 millió forint. A 340 lóerős, illetve 590 kilométeres hatótávú i4 eDrive40 kivitel 19,7 millió forinton nyit.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)