Üléspróbát vettünk a tisztán elektromos hajtásláncú i4 aktuális csúcsmodelljében.
A BMW a 2017-es Frankfurti Autószalonon tárta a nagyközönség elé az i Vision Dynamics nevezetű tanulmányautót, amely azt hivatott előrevetíteni, hogy milyen lesz a bajor márka új középkategóriás elektromos modellje.
Idén márciusban aztán lehullott a lepel a sorozatgyártásba küldendő végleges változatról, az i4-ről, amely a 4-es Gran Coupé villanymotoros testvérmodellje. A típus sportos csúcsmodellje az M50 kivitel, amellyel mi Münchenben ismerkedtünk meg testközelből.
A 4,78 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,45 méter magas, illetve 2,85 méteres tengelytávolságú újdonság 2,3 tonnát nyom.
Az említett 4-es Gran Coupéhoz képest a hajtásláncon kívül komoly eltérés, hogy a műszerfalat az iX-ből ismerős ívelt kijelzős, 12,3+14,7 colos megoldás uralja. A csomagtartó 470-1290 literes.
Villanymotorból előre és hátulra is került egy-egy darab, amelyek összteljesítménye 544 lóerő. A 795 Nm nyomatékú és természetesen összkerék-hajtású i4 M50 3,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, a végsebessége pedig 225 km/h.
A 83,9 kWh kapacitású akkumulátor 520 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, AC-, illetve DC-fronton rendre 11, illetve 200 kW jelenti a legnagyobb töltési teljesítményt. Ideális esetben 10 perc alatt akár 140 kilométeres hatótáv is nyerhető.
A BMW i4 M50 magyarországi alapára 24 millió forint. A 340 lóerős, illetve 590 kilométeres hatótávú i4 eDrive40 kivitel 19,7 millió forinton nyit.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.