A Ferrari 296 GTB olyan új, hogy még csak előszériában gyártott darabok járják a bemutatótermeket. A "kismotoros" és hibrid autó megint egy olyan újdonság, ami feszegeti a márka hagyományos értékeinek határait.
Június közepén mutatta be a maranellói cég Ferrari 296 GTB néven azt az újdonságot, amelybe a 70-es évek Dino sorozata után először került hathengeres motor. Mindezt tetézték még azzal, hogy egy plug-in – vagyis konnektorról is tölthető – sportkocsit van szó.
A budapesti Ferrari-szalon a Szabadság téren, kedden igen mozgalmas napnak néz elébe, ugyanis nagyjából 80 fontos vendéget várnak több csoportban, hogy megmutassák nekik a jövő belépő szintű hibrid Ferrariját - amelyből mint megtudtuk - a szalon értékesítés vezetőjétől Csányi Róberttől, persze már látatlanban lefoglalóztak néhányat itthon is.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/8f649322-593e-4269-bc02-ecb7a592c6a2.jpg)
A modell, mint említettük úttörő a maga vonatkozásában, és mint ilyennek meg is kell harcolnia az elismertségért. A Ferrari vásárlók szűk közönsége nem feltétlen rajongója bármiféle elektromosításnak, de „amikor lepadlózzák majd a 830 lóerős autót, nem lesz kérdés, hogy valódi Ferrarival van dolguk” – biztosak benne a gyáriak, akárcsak Csányi Róbert. A középmotoros autóban egy 2.9 literes, V6-os egység van – erre utalnak a nevében a számok is, míg a GTB a Grand Turismo Berlinetta – vagyis a zárt karosszériás utazó autót jelöli.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/241100d7-0cfe-4135-9e7f-cae4d72e0964.jpg)
Az egyedi sárgában kiállított modell megjelenésében egyébként inkább a selymesebb formákat követi, nem annyira nyers, mint akár a Ferrari 488 megjelenése volt. A modell megjelenése egyébiránt egyértelmű utalás a márka Le Mans-ban 1965-ben nyertes autójára a 250 LM-re, a hátsó sárvédőívek domborítása és az egész kocsi vonala megidézi a hatvanas évek hosszútávú versenyautóinak dizájnját. A motorteret felnyitva pedig egészen elképesztő, hogy milyen mélyen lakik a V6-os erőforrása, amely 663 lóerőt szabadít rá a hajtásra. Igaz, kétségkívül szokni kell a narancssárga és ujjnyi vastag vezetékeket a motortérben, amelyeken a nagyfeszültségű áram jut el az akkumulátortól a 167 lóerőt biztosító elektromos motorig.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d0f180de-ce47-4089-bc9d-5d60455f1e39.jpg)
Egy-egy ilyen bemutató, amire igencsak ritkán kerül sor hazai szempontból, másik érdekessége az aktuális autó mellett a magyar Ferrari-tulajdonosokról és egy ilyen autó vásárlási folyamatáról megtudni valamit. A Ferrari hozzáállása alapvetően az, hogy egy évnél többet ne kelljen várni egy-egy autóra – mondja Erdős Gábor, a budapesti szalon marketing menedzsere.
Természetesen vannak különlegességek, mint a szuperexkluzív Monza sorozat, amilyennel például Zlatan Ibrahimovic közlekedik, amelyek esetében ez lehet több is lehet. A magyar Ferrari szerint egyébként az itthoni modellmixre igen büszkék lehetünk, mert minden termékből: a Ferrari Portofino, Ferrari Roma és az igazi nagyágyúkból, mint a 812 Superfast, a Ferrari SF90 hibrid, ami szintén világújdonság, és már magyar rendszámos is van belőle, vagy akár a LaFerrariból is volt idő, amikor hat darab volt magyar garázsokban. Jelenleg is nagyjából 200 olyan aktív ügyfél van az országban, aki aktuálisan rendelkezik Ferrarival – teszi hozzá Csányi Róbert.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/672c7e6a-f32b-4ee3-a52b-7ae99a8a5207.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/27ffb7bb-d6dc-49f6-9816-b2a8a26cda3c.jpg)
Maga vásárlási folyamat alapesetben legalább két-három találkozást jelent és nagyon sok ügyfél végül a cége lehetőségei nyomán dönt, mikor vásárol. Az elmúlt év egyébként a Covid miatt – itt is hozott olyan attitűdöt, hogy „ki tudja meddig élünk”, aki csak tervezte sokáig, beleugrott egy Ferrari vásárlásba. A helyzet mostanra rendeződött, de a kereslet nagyon erős továbbra is.
Éves szinten egyébként mintegy 50 autót adnak el, ez már bőven az a szint, ahol megéri egy ilyen exkluzív márka szalonját fenntartani. Alapvetően a Ferrari a többi luxusmárkákhoz hasonlóan euróban ad meg árakat és egyre többen lízingelik is ezeket a jelentős értéket képviselő autókat, hasonlóan bármilyen céges autóhoz, kihasználva az ilyen pénzügyi konstrukciók adózási előnyeit.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/0059d831-4850-4e6d-9248-6c5daab86827.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/c06bafa3-540e-4b37-89c3-d9990a49f2af.jpg)
Egyébiránt az éppen aktuális darab a Ferrari 296 GTB is, a konnektoros hibrid hajtása révén akár zöld rendszámot is kaphat. A modell hivatalosan 25 kilométert képes villanyhajtással megtenni. Az alul elhelyezett 7,45 kWh-s akkumulátorral szerelt újdonság persze így is minden menetdinamikai paraméterében Ferrari: 2,9 másodperc alatt tudja le a 0-100-as gyorsulást és a 0-200-as sprintet is alig 7,3 másodperc alatt abszolválja. A végsebessége pedig 330 km/h.
Ráadásul még csak nem is egy nehéz autóról van szó az elektromos rendszer ellenére sem. 1470 kilogrammot nyom a mérlegen igaz ehhez meg kell rendelni a 33 000 eurós (11,6 millió forint) Assetto Fiorano karboncsomagot, ami hozzácsapódik azonnal az egyébként 269 ezer eurós (93 millió forintos) alapárhoz.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.