Autó hvg.hu 2021. augusztus. 30. 11:21

Csak előfizetéssel érhető el a Renault új elektromos szedánja

Ezzel a villanyautóval nem a magánvásárlókat veszi célba a francia vállalat.

A Renault elektromobilitásra és autómegosztásra fókuszáló új márkája, a Mobilize a januárban bemutatott apró EZ-1 mikroautó prototípus után most egy elektromos szedánnal rukkolt elő.

A testközelből elsőként a szeptemberi Müncheni Autószalonon megtekinthető Mobilize Limót nem lehet megvásárolni, az újdonság kizárólag előfizetéses rendszerben lesz elérhető. Taxitársaságoknak, közlekedési szolgáltatóknak és egyéb hasonló cégeknek ajánlják.

Mobilize

A nem túl jellegzetes külsejű villanyautó 4,67 méter hosszú, 1,83 méter széles és 1,47 méter magas. A 2,75 méteres tengelytávolságnak köszönhetően az utastér második sora kifejezetten szellős és tágas.

Mobilize

A nagyra nyíló ajtókon könnyű a beszállás, a padló teljesen sík kialakítású, a hátsó lábtér mérete eléri a 28,8 centimétert. A hátul helyet foglalók két USB-portot, saját légbefuvókat, olvasólámpákat, illetve hangerőállító gombokat kapnak, az üdítőkhöz szánt mini hűtőről nem is beszélve.

Mobilize

A relatíve nagy hasmagasságú Mobilize Limo 17 colos kerekeken gördül és csak a következő három fényezéssel rendelhető: Metallic Black (fekete), Metallic Grey (szürke) és Glossy White (fehér). Fejlett vezetéstámogató rendszerrel és nyolc légzsákkal szerelték fel.

Mobilize

A kormány mögött egy 10,25 colos digitális műszeregység található, az infotainment rendszer érintőképernyője 12,3 colos képátlóval rendelkezik. A prémium minőségűnek ígért utastérben könnyen tisztítható ülések találhatók, a sofőr ülését nyolc irányban elektromosan lehet állítani. A csomagtartó 411 literes.

Mobilize

A 150 lóerős teljesítményű, illetve 220 Nm nyomatékú villanymotor 9,6 másodperces 0-100-as gyorsulást biztosít, a végsebesség 140 km/h. Az Eco, Normal és Sport üzemmódokban vezethető kocsi akkumulátora 60 kWh kapacitású.

A 450 kilométeres WLTP-hatótávú autó gyorstöltővel 40 perc alatt nagyjából 250 kilométerre elegendő elektromos energiát képes felvenni.

Mobilize

Első körben negyven ilyen autót állítanak szolgálatba, az előfizetéses rendszer 2022 második felében élesedik majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.