Autó hvg.hu 2021. július. 28. 07:59

400 lóerős karbon-szörnyeteg: itt az új Renault 5 Turbo 3

Megérkezett a legendás Renault 5 Turbo modern technológiával felvértezett 2021-es kivitele.

A legendás Peugeot 205 T16 Evolution mellett egy másik apró francia méregzsák is képviseltette magát a 80-as évek közepén megrendezett ralifutamokon. Ez pedig nem volt más, mint a B-csoportos Renault R5 Maxi Turbo, melyből a homologizációs előírások miatt utcai autókat is kellett készíteni.
Renault 5 Turbo
Artcurial

Hat év alatt összesen 4 987 R5 Turbo készült, melyből 1 820 volt Turbo 1, illetve 3 167 Turbo 2 kivitelű, és az ezekből fennmaradt példányok manapság 30-50 millió forintos áron szoktak gazdát cserélni.

Renault 5 Turbo 2
Classicdriver

A Legende Automobiles most modern formában támasztotta fel a típust, mely konkrétan így mutat:

Legende Automobiles

A kézzel készített karbon karosszériás kompakt méregzsák 16 colos első-, illetve 17 colos hátsó kerekeken gördül, az utat pedig nagyteljesítményű LED-es fényszórókkal világítja meg.

Legende Automobiles

Az utastérben digitális műszeregységre, kétzónás automata klímára, sportülésekre és bukócsőre lehetünk figyelmesek.

Legende Automobiles
Legende Automobiles

A hátul elhelyezett 4 hengeres turbós benzinmotor teljesítménye kereken 400 lóerő, a menetteljesítményekkel és az árral viszont egyelőre még adós a gyártó.

Legende Automobiles

 

Legende Automobiles

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Élet+Stílus Nemes Nikolett 2024. december. 28. 18:00

Pisszeghet, sípolhat, szisszenhet és pöföghet a befőttesüveg, de pont ez a jó: így  fermentáltunk savanyú káposztát

Csodás vitamin- és tápanyagbombával kényeztethetjük a mikrobiomunkat a téli ínség idején, ha fermentált ennivalókat fogyasztunk. Többek között savanyú káposztát is készíthetünk ezzel a módszerrel – elmondjuk, hogyan érdemes csinálni lépésről lépésre, mit kell tudni a sózásról, fűszerezésről, hogyan kombináljuk az alapanyagokat, és mire figyeljünk különösen az erjesztés során.