Minden olyan gyártónak, amely évente több mint 1000 autót dob piacra nulla emmisziós modellekkel kell rendelkeznie 2035-re.
Egyre gyakoribbá válhatnak az elektromos szuperautók is a közeli jövőben és nem azért, mert az olyan márkák, mint a Ferrari, vagy a McLaren önként vállalnák, hogy drasztikusan csökkentik autóik CO2-kibocsátását.
A mai napig azon autógyártókra, amelyek évente maximálisan 10 000 járművet gyártanak, más szabályok vonatkoznak, mint a volumengyártókra, így a szuperautókat készítő vállalatok sokkal szabadabban kezelhetik az autóik CO2-kibocsátását, mint a szigorú uniós kibocsátási határértékekkel harcot vívó tömeggyártók.
Mindez azonban változóban van. Amint azt az EU nemrégiben bejelentette általános klímasemlegességi tervezetében, elsődleges céljuk, hogy az új autók emissziója az 1990-es szint 55 százalékára csökkenjen 2030-ra, és nullára 2035-re.
Ez gyakorlatilag az új, belső égésű motorral rendelkező autók értékesítésének lényegéb teljes tilalmát jelentheti. Ennek kapcsán pedig azt is közzé tették, hogy minden olyan gyártónak, amely évente több mint 1000 autót gyárt, 2030-ra ugyanazon az előírásoknak kell eleget tennie, mint, ami az autóipar többi résztvevőjére is vonatkozik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.