Az új platformra épülő terepjáró biturbó V6-os benzinmotort kapott.
A Land Cruiser a Toyota legrégebb óta futó sorozata, az első ilyen szériás modell, egy leginkább az első Jeephez hasonló apró terepjáró, 1951-ben jelent meg. Az azóta eltelt közel hét évtizedben rengeteget fejlesztettek a Land Cruiseren, amelynek most megérkezett a legfrissebb generációja.
Az immár a gyártó TNGA platformjára épülő modell 200 kilogrammot vesztett a tömegéből, alacsonyabbra került a tömegközéppontja, és hatékonyabb hajtásláncokat kapott. Ezeknek köszönhetően a fogyasztás, illetve a CO2-kibocsátás nagyjából 10 százalékkal csökkent.
Az új Land Cruisert már nem gyártják a nagy fogyasztású 5,7 literes V8-as szívómotorral. Ennek helyét egy 3,5 literes biturbó V6-os egység vette át, amely elsősorban 409 lóerős teljesítményéről, illetve 650 Nm-es nyomatékáról ismerszik meg.
Az új motor erősebb, nyomatékosabb és szerényebb fogyasztású a régivágású V8-asnál. A tízfokozatú automata váltós újdonság 6,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra.
A típus 3,3 literes biturbó V6-os dízelmotorral is rendelhető, amely 305 lóerős teljesítményt, illetve 700 Nm-es nyomatékot ad le.
A kiváló terepjáró képességekkel rendelkező, adaptív futóműves Land Cruiser műszerfalát egy kiviteltől függően 9-12,3 colos képátlójú érintőkijelző uralja. Van benne HUD-, Apple CarPlay- és Android Auto-támogatás, vezeték nélküli mobiltöltő, illetve 360 fokos kamerarendszer.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.