A Volkswagen-konszern cseh márkája 5 év után most először alakította át komolyabban legnagyobb szabadidő-autóját.
A Skoda 2016-ban mutatta be első igazi SUV modelljét, az akár 7 személyes változatban is rendelhető Kodiaqot. 2019-ben egy apróbb ráncfelvarrást már kapott a típus, az első komolyabb átalakításra azonban egészen mostanáig kellett várnunk.
A faceliftes Kodiaqot az új lámpáiról, módosított hűtőrácsáról, illetve átrajzolt lökhárítóiról a legkönnyebb felismerni. Az utastérben felfrissített infotainment rendszer fogad, a kormány mögötti digitális műszeregység felár ellenében 10,25 colos képátlójú, a központi érintőkijelző a legjobban felszerelt modellekben 9,2 colos méretű.
A normál modellekben opcionális, illetve az L&K csúcsfelszereltség esetében alapáras Canton hifit továbbfejlesztették, az 575 W-os rendszer 8 helyett immár 10 hangszórós, ezenkívül pedig a hűthető-fűthető masszázsülések mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Hibrid hajtáslánc a várakozásokkal ellentétben nem érkezett. Maradt a 150 lóerős 1,5 literes és 190 lóerős 2 literes benzinmotor, valamint a 150 és 200 lóerős változatban készülő 2 literes dízel egység.
A rövid ideig gyártott 240 lóerős biturbó dízel RS helyére egy új benzines sportmodell érkezett, mely 245 lóerőt szabadít rá a négy kerékre. A 20 colos kerekeken gördülő és átdolgozott hétfokozatú DSG automata váltóval szerelt új RS 60 kilogrammal könnyebb az elődjénél.
Az egyelőre ismeretlen árú felfrissített Skoda Kodiaq forgalmazása júliusban kezdődik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.