A nemrég ráncfelvarrt Cayenne SUV-nak nyilvánosságra hozták a szigorú amerikai szabvány alapján mért hatótávjait.
A Porsche 2017-ben dobta piacra a harmadik generációs Cayenne-t, mely szabadidő-autó plugin hibrid változatai nemrégiben egy kis vérfrissítést kaptak. Ennek keretein belül a zöld rendszámos Cayenne E-Hybrid és Cayenne Turbo S E-Hybrid nagyfeszültségű akkumulátorának kapacitása az eddigi 14,1-ről 17,9 kWh-ra emelkedett, ennek köszönhetően pedig mintegy 30 százalékkal nőtt az elektromos hatótáv.
A Cayenne E-Hybriddel a közepesen engedékeny európai WLTP-szabvány szerint akár 48 kilométert is meg lehet tenni tisztán elektromos módban, a Cayenne Turbo S E-Hybrid villanymotoros hatótávja pedig a gyártó szerint 42 kilométerre nőtt.
Ezeket az erősen optimista értékeket eddig is tudtuk, most azonban napvilágot láttak a sokkal életszerűbb adatokkal szolgáló amerikai EPA-mérés szerinti villanyhatótávok. Ezek szerint a Cayenne E-Hybrid a gyakorlatban mintegy 25,7 kilométert képes megtenni lokálisan zéró károsanyag-kibocsátás mellett, a teljes hatótávja pedig 692 kilométer.
A Cayenne Turbo S E-Hybrid EPA-szabványú e-hatótávja 22,5 kilométer, teljes hatótávolsága pedig mintegy 595 kilométer.
A normál és kupé kivitelben készülő Cayenne hibridek hajtásláncában egy 136 lóerős teljesítményű, illetve 400 Nm nyomatékú villanymotor található, mely önmagában 135 km/h sebesség elérését teszi lehetővé.
A 90 447 eurós (33,3 millió forint) alapárú E-Hybrid esetében ehhez egy 340 lóerős 3 literes turbós V6-os benzinmotor kapcsolódik, és biztosít 462 lóerős összteljesítményt. A 170 023 eurótól (62,6 millió forint) induló 680 lóerős Turbo S E-Hybridben lévő 4 literes biturbó V8-as benzinmotor 550 lóerős teljesítményű.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.