A Volvóból kivált márka egyedi vonalvezetésű modellje nagyon rövid ideig volt gyártásban.
A kínai Geely tulajdonában lévő Volvo 2017 októberében jelentette be, hogy a korábban a Volvók tuningjával foglalkozó Polestar kiválik a cégből, és különálló márkaként folytatja útját. És ekkor mutatkozott be az új brand első modellje, a gyönyörűre sikeredett Polestar 1, melynek hamarosan véget ér a pályafutása.
A Polestar ugyanis bejelentette, hogy a 2019-ben véglegesített és tavaly forgalomba került típusnak még az idén befejeződik a gyártása.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a523dca9-4d3f-4e2b-a0f2-8fb75dc49acc.jpg)
A 150 kilométeres NEDC-hatótávja révén a világ legnagyobb hatótávú plugin hibridjeként jegyzett Polestar 1 mozgatásáról egy 304 lóerős teljesítményű, illetve 370 Nm nyomatékú 2 literes 4 hengeres kompresszoros és turbós benzinmotor gondoskodik, ami mellett két villanymotor is található a hajtásláncban.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/286fcf4c-239b-4a7c-8b6f-092b99fa2b90.jpg)
A 619 lóerős rendszerteljesítményű, illetve 1000 Nm nyomatékú 2+2 üléses sportkocsi akkumulátora nem kevesebb, mint 34 kWh kapacitású. A Kínában gyártott, 155 000 eurós (55,8 millió forint) alapárú Polestar 1 alig 4,2 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/10c6ed3c-3aba-4743-98a2-4a2d8e01c18b.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.