Sok kicsi sokra megy alapon akár érzékelhetően is megnövekszik a fogyasztás, ha egyszerre sok extra funkciót használunk tartósan a kocsinkban.
Néhány éve kiszámolták, hogy pontosan mennyibe kerül egy indexelés, így kiderült, hogy normál indexégő, illetve LED-es index esetén éves szinten mintegy 147, illetve 23 forintra tehető az irányváltoztatási szándék korrekt módon történő jelzése.
Igen alacsony fogyasztása miatt persze az adott esetekben kötelező indexelés extrém példának számít, de vajon milyen kiadásokat jelenthet az autók egyéb extráinak használata? Nos, viszonylag komoly fogyasztónak számít például a szélvédőfűtés, mely 800 W-os teljesítmény esetén 100 kilométeren átlagosan 0,8 literrel növelheti a fogyasztást. Literenként 375 forintos benzinárral számolva ez az extra 300 forintos kiadást jelent 100 kilométerenként, de persze ezt az extrát csak relatíve rövid ideig szoktuk használni.
Amennyiben középállásban használjuk a szellőzőrendszert, az 170 W-os teljesítmény esetén 100 kilométerenként 0,17 literrel növelheti a fogyasztást, illetve mintegy 64 forinttal a kiadásainkat. A tompított fényszóró, illetve a ködlámpa használata 47, illetve 41 forintos költséget jelent 100 kilométerenként.
Az ülésfűtés 100 kilométerenként mintegy 37 forinttal, a kormányfűtés, illetve a visszapillantó-tükör fűtése pedig rendre 19, illetve 15 forinttal dobja meg a költségeket. Ha egy szerény tudású gyári rádiót használunk a kocsiban, az 100 kilométerenként mindössze 8 forintos extra kiadást jelent, egy komolyabb hangrendszer viszont értelemszerűen nagyobb fogyasztás-növekedéssel jár.
A szerény fogyasztású LED-es nappali menetfény mindössze 3 forinttal növeli a 100 kilométerenkénti kiadásainkat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.