Összegezte az innovációs minisztérium, hol, milyen utakat építettek, fejlesztettek.
Megvalósult idén Eger és Sopron gyorsforgalmi bekötése, új szakaszok épültek Békéscsaba és Zalaegerszeg felé is. Pest megyében végig járható lett az M4, az autósok az út országhatárhoz közeli szakaszának átadásával a második sztrádakapcsolatot használhatják Románia, Erdély felé. A Monostori híd korábban 100 kilométeren hiányzó teherautós átkelési lehetőséget teremtett Komáromnál a Dunán.
Két ütemben adták át az M4 Pest megyei részét az M0 körgyűrűtől Cegléden át Abonyig. Az autóút másik vége, a Berettyóújfalutól Nagykereki, országhatárig tartó szakasz is elkészült. Az M35 meghosszabbításával együtt a magyarországi oldalon teljessé vált a Debrecen–Nagyvárad gyorsforgalmi kapcsolat. Az M43 után így már egy második irányban is eljuthatunk sztrádán Erdélybe, Romániába. Az M4 hiányzó köztes szakaszai kivitelezés vagy előkészítés alatt állnak – olvasható az Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményében.
A tárca szerint az elmúlt évtizedben elvégzett közútfejlesztésekkel a 2010-ben még 1300 kilométer alatti gyorsforgalmi hálózat összes hossza 1700 kilométer közelébe nőtt.
„A közel 180 kilométeren, mintegy 500 milliárd forintból elkészült négysávos közútfejlesztések több térség elérhetőségét és közlekedésbiztonsági helyzetét javították 2020-ban" – közölte Mosóczi Lászlót, a minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.