Autó hvg.hu 2020. november. 20. 10:51

Mostantól gyorsabban tölthető a Mercedes első igazi villanyautója

Az EQC divatterepjáró jelentősen rövidebb idő alatt tölthető fel árammal.

A Mercedes tavaly dobta piacra első olyan modelljét, amelyet már a kezdetektől fogva kifejezetten elektromos autónak terveztek. A középkategóriás divatterepjárók közé pozicionált, itthon 26,7 millió forintos alapárú EQC-t sok mindenért lehet szeretni, de a lassú AC-töltés miatt nem igazán. Mostantól azonban változik a helyzet.

A padlólemezbe szerelt 80 kWh kapacitású és 650 kilogramm tömegű akkumulátorpakkot AC-töltővel eddig maximum 7,4 kW-os teljesítmény mellett lehetett tölteni, ami így mintegy 11 órát vett igénybe. Mostantól azonban már a 11 kW-os teljesítmény is támogatott, amivel egy komplett töltés akár 7,5 óra alatt is megoldható.

A CCS csatlakozós villanyautó DC-töltése nem lett gyorsabb: 110 kW-os egyenáramú teljesítmény mellett mintegy 40 perc alatt lehet 10-ről 80 százalékosra tölteni az akkumulátort.

2018 őszén ott voltunk az EQC hivatalos leleplezésén Svédországban, 2019 tavaszán elsőként Norvégiában vezettük az autót, amelyet aztán tavaly ősszel itthon egy villany-Zsigulival vetettünk össze.

László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Rácz Gergő 2025. március. 13. 19:48

A kormány akkor tiltja be, amikor már magától is megdögleni látszik a műhús

Könnyen lehet, hogy végnapjait éli a piaci csodának indult mesterséges húspiac: amíg a műhúsoknál továbbra is várat magára az áttörés, a növényi alapú alternatívát gyártó cégeknél rövid időn belül töredékükre estek a részvényárak. A folyamatnak több oka van, a piaci szereplők ezzel együtt optimisták, és a bátor befektetőknek a mostani szintek akár jó belépési pontot is jelenthetnek, ha épp akad elkölteni való pénzük. Lehet, hogy hazai célpontokat nem találnak, mivel a kormány újonnan bejelentett tervei szerint a teljes szegmenst betiltaná.