Autó hvg.hu 2020. november. 11. 11:21

Megérkezett Európába a 261 lóerős apró Toyota GR Yaris

Az év legizgalmasabb kisautója nem olcsó, viszont komoly vezetési élményt biztosít.

A Toyota nemrégiben dobta piacra a Yaris általunk is alaposan letesztelt, 72-116 lóerős teljesítményű új generációját, most pedig megérkezett Európába a típus 3 ajtós sportváltozata.

Toyota

Az apró méregzsák magyarországi alapára 11,65 millió forint, és ha megrendeljük a sport lengéscsillapítókat, a 18 colos kovácsolt könnyűfém felniket, illetve a Torsen első és hátsó önzáró differenciálművet tartalmazó Sport csomagot, akkor már 13,2 millió forint magasságában járunk.

Toyota

Cserébe egy olyan autót állíthatunk be a garázsba, amelynek 1,6 literes 3 hengeres turbós benzinmotorja 261 lóerős teljesítményt, illetve 360 Nm-es nyomatékot ad le, ami új rekord a sorozatgyártású 3 hengeres benzinmotorok körében.

Toyota

Az erő egy hatfokozatú kéziváltón keresztül érkezik meg a kerekekhez, ráadásul nemcsak az elsőkhöz, hanem a hátsókhoz is. A fejlett állítható összkerékhajtású újdonság tömege mindössze 1290 kilogramm, így nem meglepő, hogy a 0–100-as gyorsuláshoz 5,5 másodpercnyi idő szükséges. A végsebességet elektronika korlátozza 230 km/h-ra.

Toyota

A karbonszálas műanyagból és alumíniumból készített alkatrészekkel könnyített, 1280 kilogramm tömegű Toyota GR Yaris 3,99 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,46 méter magas.

Toyota

 

Toyota
Toyota

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Kult Köves Gábor 2024. december. 29. 20:00

Dobó Kata amerikai filmje és Andy Vajna vikingjei is az élmezőnyben – Hollywood legnagyobb bukásai

Hollywood legnagyobb bukásai közt van olyan film, amely öt rendezőt fogyasztott el, köztük Coppolát is. És olyan is, amelynek zsiráf szereplője rálépett a saját péniszére. Börtönbe küldött rendező, reciklált díszlet, elhízott rabszolgalány és egy elképesztő szexjelenet – Tim Robey, a Telegraph filmes újságírója Box Office Poison című könyvében mesél a legendás bukások hátteréről. A szerzővel beszélgettünk.