Az útszakasz felületét a nap fénye feltölti, így az világít a sötétben.
A Magyar Közút közvilágítás nélküli útszakaszok "fokozott optikai vezetésével" kísérletezik, melynek révén elsősorban veszélyes gyalogátkelők, kerékpárutak, sávjelzések, járdák, sarokkövek, negyedkövek és lassítószigetek biztonsága növekedhet.
A cég munkatársai hétfőn egy esztergomi kerékpárúton alkalmaztak először fotolumineszcens boroszilikát anyagú, gyantába ágyazott szemcséket. Ezeket napközben feltölti a nap fénye, így a velük kezelt útfelület később mintegy 5-6 órán keresztül világít a sötétben.
A szakemberek többféle koncentrációval látták el a Duna-parti Eurovelo 6 kerékpárút Esztergom melletti szakaszán található útfelületet, hogy valós körülmények között teszteljék az újfajta anyag hatékonyságát.
Az elkövetkezendő időkben kielemezik az eredményeket és a tapasztalatok alapján döntenek majd a további alkalmazásról, mindenesetre az arra közlekedő kerékpárosok visszajelzései máris pozitívak.
2015-ben világító útburkolati jelekkel láttak el egy egri kerékpárutat, 2016-ban pedig Lengyelországban már készült egy a mostani esztergomihoz hasonló világító bicikliút.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.