Az immár Magyarországon is rendelhető újdonság 0-100-as gyorsulása 1 másodpercet romlott.
A komoly pénzbírsággal fenyegető CO2-kvóta miatt többi modelljéhez hasonlóan a Suzuki a Japánban gyártott Swiftet is teljesen hibridesíti. Míg az alapmodell a nemrégiben ráncfelvarrt Ignisből ismerős 12 V-os, addig a Sport változat az aktuális Vitarában lévő 48 V-os lágyhibrid rendszert kapja meg, melyek közös vonása a korábbinál szerényebb fogyasztás és a csökkentett teljesítmény.
Utóbbit a normál Swift esetében még sokan elnézhetik, ellenben az alapvetően dinamikus haladásra hangolt Swift Sport vásárlóit vélhetően jobban érinti a teljesítmény csökkenése. Az 1,4 literes 4 hengeres turbós benzinmotor teljesítménye a ráncfelvarrás során 140-ről 130 lóerőre csökkent, igaz a nyomaték 230-ról 235 Nm-re emelkedett.
A WLTP-szabvány szerint kilométerenként 127 gramm CO2-t kibocsátó, illetve 100 kilométeren átlagosan 5,63 liter benzint fogyasztó lágyhibrid Swift Sport 8,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, ami jelentős visszalépés a korábbi 9,1 másodperces értékhez képest. A végsebesség változatlanul 210 km/h.
A 975-ről 1020 kilogrammra hízott és hatfokozatú kéziváltóval szerelt Swift Sport kedvezményes listaára 6,79 millió forint, a kéttónusú fényezés felára 70 ezer forint.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.