A dél-koreai gyártó középkategóriás szabadidő-autója öt év után teljesen megújult.
A Hyundai 2004-ben mutatta be az első Tucsont, amit 2009-ben váltott az ix35, majd pedig 2015-ben jött ki a Tucson újabb nekifutása. A dél-koreai gyártó alig öt évig gyártotta az utóbbi típust, melyet most ez az elsőtől az utolsó csavarig új Tucson vált fel:
A szépség megítélése ugyebár meglehetősen szubjektív dolog, az viszont bátran kijelenthető, hogy az új Tucson abszolút egyedi külsőt kapott.
Az elődjénél 2 centiméterrel hosszabb, 1,5 centiméterrel szélesebb és 1 centiméterrel hosszabb tengelytávú szabadidő-autó hátsó utasai az eddiginél 2,6 centiméterrel nagyobb lábhelyet kapnak.
Kiviteltől függően minimum 546-620 liter fér a csomagtartóba, mely a 40:20:40 arányban osztott hátsó ülések lehajtását követően 1725-1799 liternyi pakkot képes magába fogadni.
A 17-19 colos kerekeken gördülő, adaptív futóműves Tucsonnak egyedül a 115 lóerős dízelváltozata nem kap elektromos rásegítést. A 136 lóerős dízelverzió, illetve a 150-180 lovas benzines egységek egyaránt 48 V-os lágyhibrid hajtásláncúak. A csúcsot a 230 lóerős és 350 Nm nyomatékú, hatfokozatú automata váltós normál hibrid Tucson jelenti.
Az opcionálisan összkerékhajtással és duplakuplungos automata váltóval is rendelhető újdonságból 2021-ben egy plugin hibrid kivitel is érkezni fog, mely 265 lóerősnek ígérkezik.
A mintegy 25 000 eurós alapárú (8,9 millió forint) új Hyundai Tucson első példányait várhatóan idén év végén vehetik majd át a megrendelők.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.