A 4-es kupé BMW legsportosabb változata 4 másodpercnél kevesebb idő alatt lő majd ki 0-ról 100-ra.
A BMW június elején leplezte le a teljesen megújult 4-es sorozatú kupét, melynek legerősebb változata a 374 lóerős és 500 Nm-es nyomatékú 3 literes 6 hengeres motorral szerelt M440i xDrive.
Nyílt titok, hogy hamarosan érkezni fog az 510 lóerősnek ígérkező non-plus-ultra sportmodell, az M4, melyet a közelmúltban napvilágot látott kémfotók alapján ilyennek rajzolt meg az egyik elismert orosz virtuális tuner, Nikita Chuiko.
Az új M4-es, illetve M3-as motorházteteje alatt várhatóan ugyanaz az erőforrás kap helyet, mint ami a nemrégiben debütált X3 M divatterepjáróba is került. Ez a 3 literes, 6 hengeres biturbó S58-as benzinmotor 480 lóerőt, illetve 600 Nm-t állít elő, ami az M3 esetében 4 másodperc körüli 0-100-as sprintidőt tehet lehetővé.
Az abszolút csúcsot jelentő M3 Competition motorja ennél is erősebbnek, 510 lóerősnek ígérkezik. Ez a 600 Nm-es egység előreláthatólag valamivel 4 másodperc alatti 0-100-as gyorsulást biztosít majd.
Az alap hátsókerék-hajtású M4-est az előzetes információk alapján hatfokozatú kézi-, illetve nyolcfokozatú automata váltóval lehet majd kapni, a Competition kivitel viszont csak összkerékhajtással és automata váltóval fog készülni. Jó hír, hogy utóbbi esetben az xDrive rendszert az M5-öséhez hasonló módon hátulhajtósra lehet majd hangolni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.