Autó MTI 2020. július. 26. 15:53

Kettőből kettő: a MotoGP második futamát is megnyerte a Yamaha pilótája

Két futam alatt másodszor nyert a francia Fabio Quartararo a MotoGP-n.

A francia Fabio Quartararo győzelmét hozta a gyorsaságimotoros-világbajnokság elitkategóriája, a MotoGP szezonbeli második futama, az Andalúziai Nagydíj.

A Yamaha pilótája ezzel két futam alatt másodszor nyert, ugyanis egy hete ugyanezen a pályán, a Spanyol Nagydíjon is ő diadalmaskodott.

Quartararo mögött márkatársai, a spanyol Maverick Vinales, illetve a 41 éves Valentino Rossi csatázott a dobogó második fokáért, végül előbbi örülhetett, miután az utolsó körben megelőzte olasz riválisát. A hétszeres világbajnok Rossi így is közel egy év után állhatott ismét dobogóra a MotoGP-ben.

A címvédő, az elitkategóriában hatszoros világbajnok spanyol Marc Marquez egy hete felkartörést szenvedett, és bár részt vett a szombati edzésen, végül visszalépett a futamtól.

Az Andalúziai Nagydíj zárt kapus volt.

Eredmények:

MotoGP (25 kör, 110,575 km):

  1. Fabio Quartararo (francia, Yamaha) 41:22.666 perc
  2. Maverick Vinales (spanyol, Yamaha) 4.495 másodperc hátrány
  3. Valentino Rossi (olasz, Yamaha) 5.546 mp h.

Az állás:

  1. Quartararo 50 pont,
  2. Vinales 40,
  3. Andrea Doviziozo (olasz, Ducati) 26

Moto2 (23 kör, 101,729 km):

  1. Enea Bastianini (olasz, Kalex) 39:23.922 perc
  2. Luca Marini (olasz, Kalex) 2.153 másodperc hátrány
  3. Marco Bezzechi (olasz, Kalex) 3.243 mp h.

Az állás:

1. Nagasima Tecuta (japán, Kalex) 50 pont,

2. Bastianini 48,

3. Marini 45

Moto3 (22 kör, 97,306 km):

  1. Szuzuki Tacuki (japán, Honda) 39:18.861 perc
  2. John McPhee (brit, Honda) 0.064 másodperc hátrány
  3. Celestino Vietti (olasz, KTM) 0.134 mp h.

Az állás:

  1. Albert Arenas (spanyol, KTM) 50 pont,
  2. Szuzuki 44,
  3. McPhee 40
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.