A szerényebb teljesítményű motorért bőven kárpótolhat az alacsonyabb tömeg és a kedvezőbb ár.
A Toyota tavaly dobta piacra az aktuális BMW Z4-gyel szoros rokoni kapcsolatot ápoló ötödik generációs Suprát, mely eddig egyetlen, 340 lóerős és 500 Nm-es 3 literes 6 hengeres turbómotoros változatban volt kapható. Nemrégiben azonban leleplezték a típus gyengébb, könnyebb és olcsóbb európai változatát.
A hátsókerékhajtású 4 hengeres Supra hazai alapára 17 millió forint, szemben a 6 hengeres változat 22 millió forintos indulóárával.
Míg az eredeti Supra leginkább a Z4 M40i-hez hasonlítható, addig a most kijött új változat az eggyel szerényebb teljesítményű Z4 30i szintjén áll. 6 helyett ezúttal be kell érnünk 4 hengerrel, ezzel párhuzamosan pedig 258 lóerőre csökkent a teljesítmény, illetve a nyomaték 400 Nm-re olvadt.
Cserébe viszont közel 100 kilogrammal csökkent a tömeg, mely ily módon már csak 1 442 kilogramm. Ráadásul ehhez minden korábbinál jobb tengelyenkénti tömegeloszlás társul, ami igen komoly vezetési élménnyel kecsegtet.
A végsebesség változatlanul 250 km/h, ellenben a 0-100-as gyorsulás a csúcsmodell 4,3 másodperce helyett ezúttal 5,2 másodpercnyi időt vesz igénybe. Japánban egyébként 197 lóerős változatban is forgalmazzák a 4 hengeres Suprát, ezt a verziót azonban hozzánk nem hozzák el.
Az új 2 literes Supra belépő kivitele Live felszereltségi szinten olyan tételeket kínál alapfelszerelésként, mint a 18 colos könnyűfém keréktárcsák, a 8,8 colos kijelzővel szerelt négyhangszórós audiorendszer vagy a fekete Alcantara kárpitozású sportülések.
A felszereltség a Toyota Supra Safety csomagot is tartalmazza: ez fékfunkcióval kiegészített ütközés előtti biztonsági rendszert, fékfunkcióval kiegészített gyalogos- és kerékpáros-felismerést, aktív kormányzással kombinált sávtartó asszisztenst, jelzőtábla-felismerő rendszert és intelligens sebességszabályozó funkciót kínál.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.