Egy ennyire végletes autó, mint a Lamborghini szabadidőautója, egyébként is határokat feszegeti.
A Lamborghini Urus az olasz autógyártó első járműve, ami nem a hagyományos szupersportkocsik közt versenyez vásárlókért, hanem a szuper-SUV-k terepén. Mint a legtöbb ilyen jellegű autó esetében, létezik számos tuningkészlet is az olasz, mint például az orosz SCL Global műhelyé, amely viszonylag új szereplője ennek az iparágnak.
A tuningjuk nyomán az Urus talán még radikálisabb lett, mert az arany-zöld színek párosa még jobban kiemeli a karosszéria hatalmas elemeit és az éles formákat.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/50509321-18d1-41d1-b2f5-7fffb84b788a.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/c6246483-ad89-41d2-8397-e389b332fd67.jpg)
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/bef3d816-9f63-4bf6-b83c-7b50c2626761.jpg)
A teljes szett 42 különálló karosszériaelemből áll, de a fő hangsúly a motorháztetőn, a diffúzoros hátsó lökhárítón, az első lökhárítón, valamint a hátsó részen és az első sárvédő új elemén van.
Két változatot is kínálnak az egyik üvegszálas szövésű elemekből áll, ami ugyan olyan súlyú mint a gyári elemek, míg az exkluzív, karbonszálas variáns, amely a repülőgép ipar szabványai szerinti minőséget is teljesíti tartósságban és szerkezei merevségben.
SCL Global mühelyének műve kapcsán arról nincs szó, hogy a motor telejesítményéhez is hozzányúltak volna, így az feltételezhetően maradt a 4.0 literes, biturbó, V8-assal 650 lóerős. Mindez így is elegendő ahhoz, hogy a 2,2 tonnás SUV 3,6 másodperc alatt katapultáljon 0-ról 100 km/h-ra, illetve hogy a gyorsulásnak csak 305 km/h-nál szakadjon vége.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.