Autó hvg.hu 2020. július. 21. 04:23

Jól áll a Lamborghini Urusnak, ha minél extrémebb

Egy ennyire végletes autó, mint a Lamborghini szabadidőautója, egyébként is határokat feszegeti.

A Lamborghini Urus az olasz autógyártó első járműve, ami nem a hagyományos szupersportkocsik közt versenyez vásárlókért, hanem a szuper-SUV-k terepén. Mint a legtöbb ilyen jellegű autó esetében, létezik számos tuningkészlet is az olasz, mint például az orosz SCL Global műhelyé, amely viszonylag új szereplője ennek az iparágnak.

A tuningjuk nyomán az Urus talán még radikálisabb lett, mert az arany-zöld színek párosa még jobban kiemeli a karosszéria hatalmas elemeit és az éles formákat.

SCL Global
SCL Global
SCL Global

A teljes szett 42 különálló karosszériaelemből áll, de a fő hangsúly a motorháztetőn, a diffúzoros hátsó lökhárítón, az első lökhárítón, valamint a hátsó részen és az első sárvédő új elemén van.

Két változatot is kínálnak az egyik üvegszálas szövésű elemekből áll, ami ugyan olyan súlyú mint  a gyári elemek, míg az exkluzív, karbonszálas variáns, amely a repülőgép ipar szabványai szerinti minőséget is teljesíti tartósságban és szerkezei merevségben.

SCL Global mühelyének műve kapcsán arról nincs szó, hogy a motor telejesítményéhez is hozzányúltak volna, így az feltételezhetően maradt a 4.0 literes, biturbó, V8-assal 650 lóerős. Mindez így is elegendő ahhoz, hogy a 2,2 tonnás SUV 3,6 másodperc alatt katapultáljon 0-ról 100 km/h-ra, illetve hogy a gyorsulásnak csak 305 km/h-nál szakadjon vége.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2025. február. 17. 14:52

Rodrigo Ballester, az MCC tanára, „wokebuster”: Mint volt uniós tisztviselő, szégyellem magam

Az Orbán-kormányt érő nemzetközi kritikák erőszakosabbak, mint bármelyik magyar kormányzati kampány, az MCC-ben pedig magas szintű a véleménynyilvánítás szabadsága – vallja Rodrigo Ballester, a közpénzzel és részvénycsomagokkal kistafírozott kormányközeli think tank tanára, aki 15 év uniós munka után váltott magyarországi karrierre. Az öt nyelven beszélő szakember magyarul még nem tud, az Orbán-kormány miniszteri biztosaként a kutatás és a felsőoktatás „nemzetköziesítéséért” felel. Mi volt a legnagyobb kultúrsokk, ami itt érte? Miért ezek „élete legjobb évei”? Mit érez Budapest utcáit járva?