A minden további nélkül zöld rendszámozható újdonság elektromos hatótávja megközelíti a 70 kilométert.
A nemrégiben generációváltáson átesett Toyota RAV4 jelenleg 175 lóerős 2 literes benzinmotorral, illetve 218-222 lóerős normál hibrid hajtáslánccal kapható. Novemberben a Los Angelesi Autószalonon fellebbentették a fátylat a típus első plugin hibrid kiviteléről, mely hamarosan a magyar kereskedésekbe is meg fog érkezni.
Azt eddig is tudtuk, hogy az újdonság a közepesen szigorú európai WLTP-szabvány szerint egy töltéssel mintegy 65 kilométert képes megtenni tisztán elektromosan, most pedig a típus amerikai EPA-szabvány alapján számított hatótávjára is fény derült.
A 18,1 kWh kapacitású akkumulátor a szigorú EPA-mérés szerint 67,6 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé, vagyis érdekes módon ezúttal az EPA-hatótáv nagyobb a WLTP-hatótávnál. Persze elképzelhető, hogy az európai piaci debütálásáig még felfelé módosítják majd a WLTP-szabvány szerinti értéket.
A 965 kilométeres összhatótávú plugin hibrid RAV4 306 lóerős teljesítménye 6,2 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé. Összehasonlításképp, a 222 lóerős normál hibrid összkerekes változat 8,1 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100-as tempóra.
A 2,5 literes lökettérfogatú, Atkinson-ciklusú benzinmotorra épülő hajtáslánc a benzintankon kívül egy új lítiumion-akkumulátorból nyeri az energiát, és tisztán elektromos módban maximum 135 km/h tempóval lehet haladni vele. Az egyelőre ismeretlen árú, 60 literrel csökkentett csomagtartójú RAV4-es csúcsmodell forgalmazása 2020 második felében kezdődik meg.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.