A közel 30 éves japán sportkocsi ezen változatából kevesebb mint 500 példány készült.
Ma már egyre nehezebb jó állapotban lévő, relatíve szerény futásteljesítményű első generációs NSX-et találni, most viszont felbukkant egy ilyen, éppen új gazdára váró példány.
A mellékelt fotókon látható autó ráadásul nem is akármilyen NSX, hanem egy limitált szériás NSX-R, egyenesen 1993-ból.
1992 novembere és 1995 szeptembere között mindössze 483 NSX-R készült, kizárólag a japán piacra.
A normál NSX-től eltérően az NSX-R-ben nincs hangrendszer, légkondicionáló, menetstabilizátor és pótkerék. Ennek, valamint a karbonkevlár Recaro sportüléseknek, illetve többek közt a könnyebb Enkei felniknek köszönhetően 120 kilogrammot sikerült lefaragni a kocsi tömegéből.
Az alig 1 230 kilogrammos sportkocsi módosított váltót és futóművet kapott, gumijai pedig puhábbak a normál NSX-re szerelt abroncsoknál.
Az eladásra kínált kívül vörös, belül fekete NSX-R eddig kevesebb, mint 50 ezer kilométert hagyott maga mögött. A 280 lóerős V6-os motorral szerelt Honda árcéduláján 300 ezer dolláros, vagyis átszámítva mintegy 93 millió forintos összeg olvasható.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.