Az olasz versenyszínek és a retró grafikai elemek mellett képzés is jár a most bejelentett 500 darabos szériához.
Márciusban mutatta be az olasz márka fennállásának 110 éves évfordulójára a sportszedán Giulia GTA-t, amelynek koncepciója az 1965-ös Giulia Gran Turismo Alleggeritára, a GTA-ra vezethető vissza.
A jelenlegi Giulia Quadrifoglio modellre épülő mai GTA-kban az Alfa Romeo 2,9 literes V6-os biturbó erőforrásának 540 lóerőre hangolt kivitele van. A modell 100 kilogrammal könnyebb is, mint egy normál utcai Giulia Quadrifoglio, emiatt a tömeg/teljesítmény aránya 2,82 kg/LE. Így aztán csupán 3,6 másodpercre van szüksége arra, hogy álló helyzetből 100 km/h-s tempóra gyorsuljon.
A Giulia GTA és a GTAm ötszáz tulajdonosa számára – ez utóbbi az abszolút csúcs: hátsó ülések nélküli, hatpontos övekkel és ajtóburkolat nélkül kabintérrel rendelkező változat – a Centro Stile Alfa Romeo csapata még csavart egyet a különleges kocsik megjelenésén, és két jellegzetes versenyautós dizájnt is elérhetővé tett a modellekhez. Az egyik a 1750 GTAm-re, míg a másik a 2000-es GTAm-re emlékeztetnek, amelyekkel Túraautó-Európa-bajnokságot nyert az olasz márka a hetvenes években.
A tulajdonosok az autójukhoz vezetéstechnikai tanfolyamon is részt vehetnek, igaz egy ilyen Giulia GTA és a Giulia GTAm Európában nettó 143 ezer és 147 ezer eurós áron érhető el. Ez adók nélkül még az olcsóbbik modell esetében is 50 millió forintot jelent.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.