A német gyártó vadonatúj kompakt modellje legolcsóbban 8,34 millió forint ellenében vezethető haza.
Az első Audi A3-ról 1996-ban hullott le a lepel, amit aztán 2003-ban követett a második, 2012-ben pedig a harmadik kiadás. Március elején pedig leleplezték az elsőtől az utolsó csavarig teljesen megújult negyedik generációt, amely immár Magyarországon is rendelhető.
Legolcsóbban 8,34 millió forint ellenében lehet új A3-asunk, még pedig egy 150 lóerős 1,5 literes benzinmotorral és hatfokozatú kéziváltóval szerelt 35 TFSI kivitel. A 150 lovas 2 literes dízel változat, a hétfokozatú DSG automataváltós 35 TDI alapára 10,06 millió forint.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/6fcf8f3b-5883-4bf3-b6a5-abbadf958048.jpg)
Összehasonlításképp, a hasonló technikára épülő 8-as Golf hazai alapára 7,58 millió forint, mely összegért egy 130 lóerős 1.5 TSI vezethető haza, a 150 lóerős TSI alapára 7,7 millió forint, a 150 lóerős TDI pedig 9,22 millió forinttól indul. Vagyis azonos motorizáltság esetén az Audi 640-840 ezer forinttal kerül többe, mint az alacsonyabbra pozicionált Volkswagen.
A 116 lóerős 2 literes dízel A3-as várhatóan kicsit később érkezik, csakúgy, mint a 48 V-os lágyhibrid rendszerrel kiegészített 110 lóerős 3 hengeres benzinmotorral szerelt kivitel, amit a későbbiekben plugin hibrid és földgázos változatok is követnek majd.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/abf44dae-3063-42f4-86cb-74427d299464.jpg)
A frontrészt a már jól ismert hatalmas Singleframe hűtőrács, illetve az alapáron járó LED-es fényszórók uralják. A hossz, illetve a szélesség 3-3 centimétert nőtt, a tengelytávolság és a magasság változatlan maradt. A csomagtartó alaphelyzetben 380 literes, a második üléssor ledöntésével 1200 literesre bővíthető.
Az ötajtós és szedán változatban készülő negyedik generációs Audi A3-ból nem lesz háromajtós és kabrió változat.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/52b98554-7737-4a47-9899-16cb7b50263a.jpg)
Az MIB3 infotainment rendszer az általunk nemrégiben alaposan letesztelt 8-as Golfból már ismerős lehet, a klímavezérlés azonban ezúttal nem érintőkijelzős, hanem hagyományos nyomógombos vezérlést kapott. A kormány mögötti digitális műszeregység alapáron 10,25 colos képátlójú, felár ellenében pedig 12,3 colos. A középső érintőképernyő 10,1 colos.
Az Apple Carplay és Android Auto alapáras, sőt, az Alexa támogatásnak köszönhetően hangparancsokkal akár az okosotthonunk is távvezérelhető az autóból.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a5dda373-d3d2-4772-9790-ab1fc5b6a745.jpg)
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.