Autó hvg.hu 2020. március. 25. 09:21

Megkezdődött a Tesla-verőnek ígérkező Volvo közeli villanyautó gyártása

A koronavírus sújtotta időszakban a vállalat az egészségügyi előírások maximális betartásával indította el a Polestar 2 kínai gyártását.

A kínai Geely tulajdonában lévő Volvo almárkája, a Polestar 2017 őszén leplezte le első teljesen saját fejlesztésű modelljét, a 600 lóerős hibrid hajtáslánccal rendelkező Polestar 1-et. Tavaly márciusban pedig megérkezett a következő környezettudatos nekifutás, az immár teljesen elektromos hajtásláncú Polestar 2, amelynek most megkezdődött a sorozatgyártása.

Polestar

Az újdonság Kínában, Luqiao városában készül, ahol az egészségügyi előírások maximális betartása mellett kezdődött meg a gyártás. Jelen állás szerint az első példányok várhatóan idén nyáron érkeznek meg Európába, a Performance Pack-os jól felszerelt (Brembo fékes, Öhlins lengéscsillapító, 20 colos kerék) típus alapára 57 900 euró (20,5 millió forint). A későbbiekben érkezni fog egy ennél jelentősen olcsóbb, 39 900 eurós (14,2 millió forint) áron támadó alapmodell is.

Polestar

A nem titkoltan a Tesla Model 3 ellenfelének szánt szedán 408 lóerős összteljesítménnyel, 660 Nm-es nyomatékkal, illetve négykerék-hajtással rendelkezik, melynek köszönhetően a 0-100-as sprint kevesebb alig 4,7 másodperc alatt letudható vele.

Polestar

A két villanymotor egy 78 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát, mely mintegy 470 kilométeres hatótávolságot biztosít az WLTP-szabvány szerint. Összehasonlításképp, az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt Tesla Model 3-at 50, illetve 75 kWh kapacitású teleppel szerelik.

Polestar

A maximum 150 kW-tal tölthető Polestar 2 a világ első olyan autója, melynek infotainment rendszere Android-alapokra épül. Említést érdemel többek közt az integrált Google Áruház, a 11 colos központi érintőkijelző, illetve a fejlett hangvezérlés.

Polestar

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Hirdetés
Vállalkozás Gyükeri Mercédesz, Rácz Gergő 2024. december. 29. 17:30

Ahol a rizs az isten és perui a spárga: a Nobuban jártunk

Lehet variálni egy felső polcos étteremlánc menüsorában, vagy az főben járó vétek? Honnét tudja egy ázsiai kulináriát szolgáló étterem beszerezni az alapanyagait Budapesten, és hogy lesz a megoldás végül Spanyolország? Ezekről és sok másról faggattuk a Nobu Budapest séfjét, Schreiner Gábort, közben azt is megkérdeztük, hogy a halak filézése közben milyen gyakran vágja meg a kezét.