A koronavírus sújtotta időszakban a vállalat az egészségügyi előírások maximális betartásával indította el a Polestar 2 kínai gyártását.
A kínai Geely tulajdonában lévő Volvo almárkája, a Polestar 2017 őszén leplezte le első teljesen saját fejlesztésű modelljét, a 600 lóerős hibrid hajtáslánccal rendelkező Polestar 1-et. Tavaly márciusban pedig megérkezett a következő környezettudatos nekifutás, az immár teljesen elektromos hajtásláncú Polestar 2, amelynek most megkezdődött a sorozatgyártása.
Az újdonság Kínában, Luqiao városában készül, ahol az egészségügyi előírások maximális betartása mellett kezdődött meg a gyártás. Jelen állás szerint az első példányok várhatóan idén nyáron érkeznek meg Európába, a Performance Pack-os jól felszerelt (Brembo fékes, Öhlins lengéscsillapító, 20 colos kerék) típus alapára 57 900 euró (20,5 millió forint). A későbbiekben érkezni fog egy ennél jelentősen olcsóbb, 39 900 eurós (14,2 millió forint) áron támadó alapmodell is.
A nem titkoltan a Tesla Model 3 ellenfelének szánt szedán 408 lóerős összteljesítménnyel, 660 Nm-es nyomatékkal, illetve négykerék-hajtással rendelkezik, melynek köszönhetően a 0-100-as sprint kevesebb alig 4,7 másodperc alatt letudható vele.
A két villanymotor egy 78 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát, mely mintegy 470 kilométeres hatótávolságot biztosít az WLTP-szabvány szerint. Összehasonlításképp, az általunk a közelmúltban alaposan letesztelt Tesla Model 3-at 50, illetve 75 kWh kapacitású teleppel szerelik.
A maximum 150 kW-tal tölthető Polestar 2 a világ első olyan autója, melynek infotainment rendszere Android-alapokra épül. Említést érdemel többek közt az integrált Google Áruház, a 11 colos központi érintőkijelző, illetve a fejlett hangvezérlés.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.