A VW konszern cseh márkájának első részben elektromos RS modellje kizárólag automataváltóval készül. Szedán és kombi változatban.
A sportos külsőt kapott, szedán, illetve kombi változatban készülő újdonság alapáron 18 colos kerekeken gördül, felár ellenében pedig 19 colos felnivel is rendelhető. Hátul kis spoilerre, valamint dupla kipufogóvégre, belül sportkormányra és komoly oldaltartású ülésekre lehetünk figyelmesek.
A plugin hibrid technika a Volkswagen Golf GTE-ből, illetve a Cupra Leon e-Hybridből már ismerős lehet. A 13 kWh kapacitású akkumulátorra, 115 lóerős villanymotorra, valamint 150 lóerős 1,4 literes TSI benzinmotorra épülő hajtáslánc 245 lóerős, illetve 400 Nm-es produkciót ad elő.
A 0-100-as gyorsulást 7,3 másodperc alatt lehet letudni, a végsebesség 225 km/h. Összehasonlításképp, az elődből készített tisztán benzines RS 245 csúcsmodell 6,6 másodperc alatt lő ki 100-as tempóra, és akár 250-nel is képes száguldani.
Az 55 kilométeres e-hatótávú, hatfokozatú DSG automataváltós Skoda Octavia RS iV forgalmazása ősszel kezdődik meg, az alapára várhatóan 40 000 euró (13,6 millió forint) magasságában fog alakulni.
A későbbiekben két újabb Octavia RS is érkezik, melyek közül a 2 literes benzinmotorral szerelt változat 245 lóerősnek, a 2 literes dízel egységgel ellátott verzió pedig 200 lóerősnek ígérkezik.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.